• איריס אסיה

איזה סופגנייה תרצו להיות? שיווק למטפלים שרוצים לבלוט מעל כולם

Updated: May 19

אני מסתכלת על המגש של הסופגניות. נניח שאני רוצה לבחור אחת. כולן נראות אותו הדבר. אני מניחה שיש להן גם את אותו הטעם, לא? אולי כן. אולי לא. אין לי דרך לדעת. אז באיזה אבחר?

זו באמת בעיה. אולי אעשה אן דן דינו. אני רוצה את הטובה ביותר. מממ... אולי פשוט אוותר.

ככה נראה שוק המטפלים. כמו מגש אחד גדול של סופגניות עם ריבה. תחשבו על זה רגע. מה מבחין בין רפלקסולוג אחד לשני אם שניהם מספרים שהם מטפלים בכל סוגי הכאבים. ומה עם כל מאמנות ה- NLP שמפרסמות את עצמן כעוזרות לנשים בצמתים ובשינויים. ומה עם התזונאיות שמפרסמות שאם רק נגיע אליהן נרגיש קלילים אחת ולתמיד.

איך אותו לקוח פוטנציאלי שמאד רוצה סופגניה בוחר בין כל הסופגניות, כלומר בין כל המטפלים שנראים, נשמעים ומבטיחים בדיוק את אותו הדבר. למה שייבחר דווקא בך ולא בו או בה. אז הוא נעמד מבולבל, מהוסס. לא יודע במי לבחור.

שוק המטפלים צפוף. התחרות קשה. הרבה מאד מטפלים מדשדשים. לא מצליחים למלא את הקליניקה שלהם. לא בגלל שהם מטפלים לא מוכשרים אלא בגלל שהם פשוט נראים ונשמעים כמו כולם. הם לא בולטים, לא מיוחדים. כדי שיראו אותם, הם צריכים לצעוק חזק, למכור בכוח ובעיקר להוריד מחירים. עסק ללא בידול הוא עסק שאין לו סיכוי להתקיים לאורך זמן.

אז מה עושים? אם תרשו לי לחזור לסופגניות. המטרה היא להפוך לסופגניה מיוחדת, כזו שתופסת את העין שלכם בחלון הראווה כי היא מיוחדת כל כך. זו שגם אם היא עולה כמו 10 סופגניות רגילות, אין לנו בעיה לשלם עליה.

ועכשיו לתכלס. מתחילים בחיפוש אחרי התשובה לשאלה הסופר חשובה, "מה אני עושה אחרת מכל שאר המטפלים?" הבידול שלנו יכול לבוא בכל מיני אופנים. הוא יכול לבוא לידי ביטוי ביצירת שירות או מוצר ייחודי, או בשילוב מעניין של שני תחומים שלנו שיוצרים משהו ייחודי או בהתמקדות שלנו בקהל יעד ספציפי (נישה). יש המון דרכים לגלות את הבידול שלנו. זה תהליך מרתק. כל כך מרגש איך ברגע אחד, אחרי חיפוש ונבירה, מתחברות כל הנקודות למוצר ייחודי שאין שני לו. שאין לאף אחד אחר.

שימו לב לעיקרון אחד מהותי בבידול שלכם כמטפלים. מה שקובע אם יש לכם בידול או לא - זה שהלקוח חייב להבחין בבידול שלכם לפני ההחלטה שלו לרכוש מכם. אם הלקוח צריך להפוך ללקוח משלם כדי להבחין בבידול שלכם, זה לא בידול (שירות מצויין, מגע קסום וכד'). רק אם הוא יכול לדעת בדיוק מה ייחודי במה שאתם עושים לפני שהוא קונה מכם, יש לכם בידול אמיתי.

אם אתם מבינים כמה חשוב לכם לצאת ממגש הסופגניות, ואתם רוצים לבלוט, להיות ייחודיים ומבודלים מכל השאר, אני כאן כדי לעזור לכם להפוך לסופגנייה פרימיום, כזאת שעולה כמו כל המגש הזה.

בואו נדבר כבר...

  • White Facebook Icon

איריס אסיה | ייעוץ עסקי למטפלים | 0507770310 | iris@irisasia.co.il

© 2019 by IRIS ASIA