• איריס אסיה

איך בולטים בשוק מטפלים צפוף? שיווק למטפלים

שוק המטפלים צפוף. פתאום נראה שכולם רוצים לעסוק בטיפול, באימון ובריפוי. האמת שזה לא מפתיע - מה יותר מספק מלהיות מטפל שמצליח לעזור לאנשים להחלים, לעשות שינויים ולהרגיש טוב יותר. אבל יחד עם הגידול, מטפלים רבים מרגישים שקשה להם למשוך אליהם מטופלים ולהתפרנס מהמקצוע אותו למדו בתשוקה. הסיבה המרכזית היא שהרבה מהמטפלים נראים ונשמעים כמו כל השאר. איך בדיוק ניתן להצליח ולהתפרנס כשהתחושה היא ש "יש עוד אלף כמוך?".

עכשיו השאלה היא – איך אני מייחד את עצמי מכל שאר המטפלים שמבטיחים את אותם הדברים? אז הנה כמה רעיונות שיכולים לעזור לכם:


1. אל תרוצו לעצב לוגו ולהדפיס כרטיסי ביקור

אם אתם בתחילת הדרך, אני ממליצה להמתין עם חומרי הפרסום. תשקיעו זמן באסטרטגיה השיווקית שלכם - להבין במי אתם רוצים לטפל, איזה בעיה אתם פותרים ומה הייחודיות שלכם. אל תשתמשו במונחים גנריים כמו "מטפלת בגוף נפש", "בריאות", "הוליסטי", "אורח חיים בריא" שיכולים להתאים גם ליועצת תזונה וגם למדריכת יוגה. שם ותיאור העסק צריכים להיות ספציפיים ומפורטים.


2. קחו את הזמן לגלות איזה חלק מתחום העיסוק שלכם מעורר אצלכם תשוקה עזה.

כשיצאתי לדרך כמאמנת בריאות, הלכתי במסלול הקיים בלי לשאול אל עצמי שאלות – שיחות אישיות 1:1 עם אנשים שרוצים לעשות שינוי באורח החיים שלהם. אבל, התשוקה שלי לא היתה במקום הזה. רק בתהליך חפירה עמוק, גיליתי שהתשוקה שלי היא על הבמה, בהרצאות וסדנאות. תחשבו איזה סוג של לקוחות מעוררים אתכם? איזה סוג של בעיות שאם פתרתם אותם מכניסים אתכם להיי ולאנרגיות אדירות? איפה ומתי אתם במיטבכם בקליניקה? באיזה טיפולים אתם מרגישים שהאיכויות שלכם באות לידי ביטוי בדרך הכי מיטבית.


3. תבחרו קהל יעד ספציפי ודברו אליו ישירות

זה צעד משמעותי ביותר לבידול שלכם. אני יודעת שאתם רוצים לטפל בהכל ובכולם כי זה מה שלמדתם. אבל, בשיווק מה לעשות, צריך להתמקד וכשאני אומרת להתמקד אני בעיקר מדברת על קהל מטרה. צמצמו את הנישה שלכם לקהל מאד ספציפי. ולא - נשים זה לא קהל יעד, אבל נשים גרושות בפרק ב' זה נהדר. אם תשווקו לכולם, המסרים שלכם יהיו כלליים מדי וחסרי משמעות. דרך אגב, זו בדיוק הסיבה שבחרתי להתמקד בייעוץ עסקי למטפלים ומאמנים ולא בכל סוגי העסקים


4. מיקום הקליניקה כמו גם שעות העבודה יכולים לעזור לכם להתבלט.

האם הקליניקה שלכם ביישוב קטן או בקיבוץ? האם אתם מקבלים מטופלים גם בסופי שבוע? פיזיוטרפיסט שממתג את עצמו כאחד שפותח את הקליניקה בהתראה קצרה גם בלילות וגם גם בסופי שבוע כדי לספק מענה דחוף לאלו שצריכים, הופך את עצמו לבולט וייחודי מכל השאר שלא עובדים בסופי שבוע.


5. תהיו עקביים ואל תזגזגו

המסר שלכם ואיך אתם מבטאים אותו צריך להיות עקבי בכל מקום שבו אתם מקדמים את הקליניקה שלכם. אם אתם מטפלים בבעיות עור, אז לא יהיה נכון להעלות פוסטים שעוסקים במערכת העיכול. גם המיתוג – הצבעים, הפונטים, הפרסומים צריכים להיות עקביים כך שהלקוחות הפוטנציאליים יתחילו לזהות אתכם גם ממרחק של קילומטרים.


6. תגידו "לא" ללקוחות הלא נכונים

לדעת מה אתם לא עושים ועם מי אתם לא עובדים זה לא פחות חשוב מלדעת עם מי כן. ודרך אגב, זה נהדר להפנות מטופלים לקולגות. זה מאפשר לכם להתמקד ולהתמקצע במטופלים שהופכים אתכם לאוטוריטה ולמומחים.


7. תבטאו ותבליטו את האישיות הייחודית שלכם

יכול להיות שיש עוד הרבה רפלקסולוגים או מדריכי הורים עם אותה ההכשרה שיש לכם, אבל הם לא אתם ולכן הטיפולים שלכם יהיו שונים. אז בתכל'ס אין באמת תחרות אמיתית. כל אחד מביא את ניסיון החיים שלו, את האישיות שלו, את התשוקה והעניין שלו לתוך עבודת הטיפול וזה מה שהופך אותנו למיוחדים. תהיו אתם ואל תנסו להתאים לכל השאר. תבטאו את עצמכם בדרך אוטנטית וככה תמשכו אליכם את המטופלים המדויקים והנאמנים. אל תהיו גלידת פרווה.



גילוי הייחודיות שלכם זה תהליך של נבירה וחיפוש עמוק. אבל ככל שתבהירו את הייחודיות שלכם בשוק, תתמלאו באנרגיות לשתף בעיסוק שלכם, תשאירו את החששות מאחור ותקדמו את הטיפולים שלכם עם בטחון חדש.





31 צפיות0 תגובות