• איריס אסיה

כתיבה שיווקית למטפלים - איך להפסיק לפחד שזה לא מספיק טוב

Updated: May 19

כתיבה שיווקית למטפלים

איך מתגברים על המחסומים וכותבים כדי לשווק ולמכור בצורה שמושכת יותר מטופלים

אולי גם אתם מכירים את זה.

יש לכם קליניקה חדשה ומקסימה. פתחתם עמוד עסקי בפייסבוק ועכשיו אתם מבינים שמה שצריך לעשות עכשיו זה לייצר תוכן ולפרסם פוסטים כדי שקהל היעד שלכם יידע מה אתם עושים. אבל, מה שקורה זה שבכל פעם שאתם מתיישבים מול המקלדת, האצבעות קופאות והמוח מתייבש. ואם כבר כתבתם 3 שורות בשלוש שעות, קשה לכם ללחוץ "פרסם" כי אתם מפחדים שאחרים יחשבו שזה על הפנים. אם זה המצב, המאמר הזה בדיוק בשבילכם.


בואו נבין קודם כל מהי כתיבה שיווקית.

כתיבה שיווקית זו מכירה באמצעות מילים כתובות. היא לא קשורה לכתיבה יצירתית או לכתיבה ספרותית ולכן, ייתכן ואפילו תופתעו, אבל לא צריך בשביל זה כישרון. זה שריר כמו כל שריר בגוף שלנו שעלינו לפתח ולחזק. המטרה של הכתיבה השיווקית היא בראש ובראשונה, לגרום ללקוח להכיר אותנו ולהניע אותו לפעולה על מנת שירכוש, יתקשר, יירשם וכדומה. הכתיבה מתמקדת ביצירה והפצה של תוכן בעל ערך אשר נועד למשוך לקוחות. זו בעצם הדרך שלנו לקחת את המוצר או השירות שלנו ולהגיש אותו בצורה מעניינת וברורה כדי שמי שקורא את זה בצד השני ירגיש שיש כאן מישהו שמבין אותו ויכול לעזור לו.


העיקרון העומד מאחורי תוכן שיווקי הוא פשוט: אנחנו יוצרים תוכן רלוונטי ובעל ערך מוסף ללקוח הפוטנציאלי שלנו באופן קבוע מה שהופך אותו לקורא עוקב ונאמן. הוא לומד להכיר ולסמוך עלינו. לאט לאט הוא גם מתחיל להעריך אותנו ואת העסק שלנו כמקצועי וסמכותי. לאחר זמן וכשהלקוח מוכן ובשל, הוא ייצור איתנו קשר על מנת לרכוש מאתנו. התהליך הזה הופך את המכירה שלנו ללקוחות נעימה וחסרת מאמץ.


עד כאן, זה נשמע פשוט. אבל, וכאן יש אבל גדול כי למטפלים רבים יש כל כך הרבה מחסומים כשמדברים איתם על הכתיבה השיווקית. מה כבר לא שמעתי בשנים שאני מלווה מטפלים בשיווק וקידום הקליניקה שלהם.

"אני גרוע בלשווק את עצמי", "אני לא מסוגלת לכתוב על עצמי דברים טובים", "אין לי על מה לכתוב", "אני מפחד לצאת מתנשא. לא רוצה לעוף על עצמי" , "אני חושש שיחשבו שאני מלאה בחשיבות עצמית", "לא יודעת איך לכתוב על העסק שלי, לא יודע איך לכתוב בלי לצאת "מתחנן" או אחד שמנסה לדחוף את עצמי ואת השירות שלי בכוח" , "אין לי מושג מאיפה להתחיל בכלל", "הכל מרגיש לי מלאכותי ולא נכון בשבילי".


האם מצאתם את עצמכם אומרים את אחד המשפטים האלו? אם כן, הצעד הראשון להפיכת הכתיבה לנוחה וקלילה הוא לזהות את המחסומים ולפרק אותם לגורמים אחת ולתמיד.

אני תמיד מספרת בהרצאות שלי למטפלים על המחסום שהיה לי בתחילת הדרך עם הכתיבה השיווקית. אני הייתי מאלה שחושבים שזה אף פעם לא מספיק טוב שמתחבר אליו גם "מה יחשבו עלי?" הייתי משקיעה שעות על גבי שעות בניסוחים ספרותיים, חושבת איך להגיד את מה שאני רוצה להגיד עד ששכחתי בכלל מה אני רוצה להגיד. הייתי מגיעה לסוף הכתיבה מותשת. הפוסט כבר היה סחוט ומסורס מכל השינויים והעריכות. פחדתי לפרסם מתוך החשש הגדול שזה לא חכם מספיק, שזה לא מעניין עד שהרבה פעמים פשוט הייתי מוחקת ומוותרת. היום אני במקום אחר לגמרי.


אז הנה ההמלצה שלי.

תתיישבו לכתוב כשיש לכם רעיון. כלומר, תדעו בגדול מה הפואנטה של הפוסט. מה אתם רוצים להגיד. תתחילו לכתוב. לא מסתכלים על המסך או מפחדים לגעת במקלדת. לא בוהים. כותבים.

תכתבו כמו שאתם מדברים ואל תעצרו לעשות הגהות ותיקונים. זו טעות גדולה שמונעת מאתנו להיות אותנטיים והופכת את הטקסט למלאכותי. זה ממש מחרב את הפוסט.

תכתבו.

תכתבו

תכתבו בלי לחשוב "זה על הפנים. זה טוב. זה לא טוב".

להקציב לכתיבת הפוסט 10 דקות גג. טוב, נו קחו 15 בהתחלה.

מעבר לזה, זו סתם מריחה.

סיימתם לכתוב. עכשיו תחזרו ותתחילו להדק את הטקסט, להוסיף מילה, להוריד משפט.

תבחרו תמונה בלי לחפור יותר מדי ב- 5000 תמונות.

ויאללה תעצמו עיניים, תנשמו עמוק ותשתפו.

נכון שלא מת העולם?. עכשיו לכו לשתות כוס מים. משימה בוצעה בהצלחה.

תזכרו דבר אחד. זה אף פעם לא יהיה מושלם. אל תצפו כי אם תצפו אף פעם לא תפרסמו (יצא לי חרוז, לא?)

ועוד משהו, גם העוקבים והחברים שלכם לא מצפים שזה יהיה מושלם.

זהו. מה אומרים? איך נשמע לכם?

בואו נדבר כבר...

  • White Facebook Icon

איריס אסיה | ייעוץ עסקי למטפלים | 0507770310 | iris@irisasia.co.il

© 2019 by IRIS ASIA