• איריס אסיה

למה חשוב להפוך ליחיד ומיוחד? שיווק הקליניקה למטפלים

עודכן: 17 ביוני

רוב המטפלים והמאמנים נראים ונשמעים אותו הדבר. הם מציעים ומספקים גם את אותו השירות בדיוק את מה שהמתחרים שלהם עושים, או לפחות ככה זה נראה מבחוץ. וכשכולם נראים ועושים את אותו הדבר, נעמד לו הלקוח הפוטנציאלי קצת מבולבל וגם מתוסכל מכך שהוא לא יודע עם איזה מטפל עליו לסגור כדי שיעזור לו לפתור את הבעיה שלו.


הוא שואל את עצמו למה שאלך דווקא לזה או מה שונה בינו לבין האחרים? הוא לא מבין מה מבחין בין מאמן אישי אחד למשנהו כי שניהם כותבים ואומרים שהם עושים את זה ואת זה ואת זה לכולם. המנטור העסקי והכלכלי, דן לוק DAN LOK מסביר את זה באופן הבא.

אלו המטפלים שנקראים - ME TOO BUSINESS -כלפי חוץ, הם נראים ועושים כמו מה שכולם עושים. למטפלים כאלו קשה מאוד לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי לבחור דווקא בו, גם בגלל שהוא נבלע בעוד מאות מטפלים שנראים כמוהו וגם כי אין לו איזה יתרון בולט שיגרום ללקוח להגיד – "או, זה בדיוק מה שחיפשתי".

קחו למשל, לדוגמא מטפל ברפואה סינית ושיאצו. כנסו לאחד האינדקסים של מטפלים ועשו חיפוש קצר. כמה מטפלים מצאתם? מה מבחין בין אחד לשני חוץ מהשם? מה הם כותבים על עצמם ועל הטיפולים שלהם? כולם אומרים כמעט את אותו הדבר. כולם פונים לכולם ומטפלים בהכל. אז, איך לקוח יכול להחליט לבחור במטפל כזה או במישהו אחר?


אתם לא רוצים להיות מטפלים שהם "גם אני". אז מה עושים?


אפשר להתחיל לחשוב איך עולים לרמה הגבוהה יותר ולהפוך להיות מטפלים שהם , מה שנקרא ME BETTER BUSINESS . כאן אתם צריכים לחשוב איך אתם מספרים ומשווקים את עצמכם כמטפלים טובים יותר מהשאר – זה יכול להיות בגלל שישי לכם יותר ניסיון, הסמכה חדשה, שעות נוחות יותר או שירות שהוא שונה ממה ששאר המטפלים מציעים. למשל, דיאטנית שהיא בנוסף גם מאמנת כושר. בזמן שרוב הדיאטניות מספקות אך ורק ייעוץ תזונתי, אותה דיאטנית משלבת בכל פגישה גם 20 ד' הדרכה של פעילות גופנית. דוגמא נוספת, פזיוטרפיסט שמעניק טיפולים גם בסופי שבוע וגם בשעות מאוחרות ובכך מספק שירות ייחודי לאנשים שנתפס להם הגב בשבת וכד'.


כשאני מלווה מטפלים, השאיפה שלי היא לא להסתפק בלהפוך אותם לטובים יותר, אלא לקחת אותם לרמה הגבוהה ביותר, למקום ששם התחרות בכלל לא קיימת. הם לא רק טובים יותר אלא שהם כל כך שונים וייחודים שהם בכלל לא נמצאים בתחרות. אלו המטפלים שהם ME ONLY BUSINESS . הם נהנים מלקוחות מדויקים שנוהרים אליהם, הם אלו שבאים אליהם מכל הארץ כי רק הם עושים את מה שהם עושים. קחו למשל מטפלת בשיטת NLP. בעוד שרוב הקולגות שלה מטפלים בכולם, פונים ומפרסמים את עצמם ככאלה שעוזרים בשינויים, משברים, תקיעות וכד', היא מחליטה להוציא את עצמה מהתחרות ומשווקת את עצמה כמטפלת באנשים שסובלים מחרדות ממבחנים. בזמן שרוב המטפלים האחרים מטפלים בהכל ובכולם, היא בוחרת להתמקד באנשים שמתקשים בבחינות - באוניברסיטה, מבחני בגרות, טסט נהיגה, מבחני הסמכה למיניהם - וסובלים מחרדות, בלאק אוט וחוסר הצלחה. עכשיו, כל מי שסובל מחרדה ממבחנים ומחפש עזרה, ייכנס לגוגל לעשות חיפוש סביר להניח שיפגוש את המטפלת בעמוד הראשון. בחירת הנישה עושה פלאים - השיווק הופך להיות פשוט וקל כי המסרים הופכים למובנים גם עבורנו וכמובן למי שרואה ופוגש אותנו. הנישה הופכת אותנו למיוחדים וככאלה גם לזכירים יותר בקרב אנשים - "תפני אליה. זה בדיוק מה שהיא עושה. זה תחום ההתמחות שלה."


אגב, זה מה שאני עשיתי – כמה יועצים עסקיים יש? אלפים אם לא יותר. מה מבחין בין יועץ אחד לאחר? רובם נראים ונשמעים בדיוק אותו הדבר, מציעים את אותו השירות, במקרה הטוב הם אומרים שהם עוזרים לעסקים קטנים ובינוניים. מעצם זה שבחרתי להתמקד בקהל יעד של מטפלים ומאמנים בתחילת הדרך, הוצאתי את עצמי מהתחרות ובכך הפכתי את העסק שלי ל- ME ONLY BUSINESS. בחירת הנישה של קהל יעד של מטפלים ומאמנים עוזרת לי להתבלט והופכת את השיווק שלי לפשוט וקל.

לסיכום, אני מאוד ממליצה לכם לפני הכל למצוא את הייחוד שלכם ואת השאלה - "למה שיבואו דווקא אלי?". הדרך הטובה והנוחה ביותר לייחד את עצמכם זה בכך שתתמקדו בנישה צרה יותר, תפתרו בעיה ספציפית לקהל יעד איכותי שמחפש פתרון לבעיה גדולה שיש לו ובאופן הזה תוכלו לבלוט ולהפוך למטפלים מוכרים ומבוקשים.



#נישה

#שיווקלמטפלים

#הקמתקליניקה

#יועצתעסקיתלמטפלים

#בידול




15 צפיות0 תגובות