• איריס אסיה

למה כדאי לבחור נישה כשפותחים קליניקה?


אם החלטתם לצאת לדרך ולפתוח קליניקה פרטית, בוודאי שמעתם, אולי אפילו ממני שמומלץ מאד לא לטפל בהכל ובכולם אלא ללכת צר - לבחור נישה. אבל איך בוחרים נישה בתחילת הדרך, כשאנחנו עדיין לא יודעים במי אנחנו רוצים לטפל ובמה אנחנו הכי טובים. השאלה הזאת, מונעת מהרבה מטפלים לצאת לדרך, פשוט כי אין להם תשובה.

בפוסט הזה, אציג בפניכם את הסיבה למה ההצלחה של הקליניקה שלכם תלויה בבחירת הנישה הנכונה, ואיך לבחור אחת שתייצר לכם לקוחות רבים בדרך פשוטה וקלה.

בואו נתחיל ב-למה זה כל כך הכרחי לבחור נישה. אני יודעת שלרבים מכם זה נשמע לא הגיוני הרי למדתם לטפל בהכל ובכולם. אתם גם מאמינים שיש שם בחוץ המון מטופלים שיכולים לקבל עזרה מכם. אבל, ההחלטה להתמקד לא תלויה במיומנויות הטיפוליות שלכם.

שנית, אני גם יודעת שאתם לא רוצים לדחות לקוחות. בתחילת הדרך, אנחנו רוצים לקחת כל מי שדופק לנו על הדלת. תאמינו לי שאני מבינה את זה לגמרי. אתם חושבים לעצמכם שגם ככה אין לכם הרבה לקוחות אז איך תוכלו להגיד למישהו - לא.

אבל הנה הבעיה. כשאנחנו פונים לכולם, אנחנו לא יכולים ליצור מסר שיווקי שיניע את הקהל בחוץ לפעולה. נסו את זה רגע. נניח שאתם מטפלים ברפואה סינית, איזה מסר שיווקי תוכלו לכתוב שיתאים גם למישהו עם חרדות וגם למישהו עם כאבי גב כרוניים וגם למישהי עם בעיות פוריות?

קשה, נכון? האדם שסובל מחרדות יגיב בצורה שונה לגמרי למסר שלכם מזה שסובל מכאבי גב. ולכן, מה שקורה זה שהמסרים השיווקיים שלנו במקרים כאלו הופכים להיות, בלית ברירה, לכלליים מדי, משעממים מדי וגנריים. תזכרו, מי שמדבר לכולם, לא מדבר לאף אחד.


דמיינו רגע שאם מערכת הנישואים שלכם היתה במשבר קשה, האם הייתם בוחרים במטפל שמטפל בזוגות, בדיכאון, בהתמכרויות, בכאב כרוני ובטראומה? או שהייתם רוצים מישהו שמתמחה בטיפול משברים בזוגיות?

אני יודעת שאני הייתי בוחרת במומחה ואני מאמינה שגם אתם. ולכן, זו הסיבה שגם אתם צריכים להתמקד, ולבחור נישה כדי שתוכלו לשווק את הטיפולים שלכם בדרך יעילה שתמצב אתכם כמומחים בתחומכם. בנוסף, כאשר קהל היעד שלנו מוגדר וממוקד, קל לנו הרבה יותר להגיע אליו בין אם בדיגיטל ובין אם במרחב הפיזי.


או קיי, אם השתכנעתם אז אפשר להמשיך לצעד הבא. איך בוחרים נישה?

הרבה מטפלים חוששים לבחור תחום ספציפי כי הם רוצים ואוהבים מספר תחומים. קשה להם להחליט במה לבחור. במקרה שך התלבטות כזאת, אני ממליצה לא לראות את זה כגזירת גורל. בואו נבחר נישה ל- 6-9 חודשים, נתמקד מבחינת השיווק והפרסום בתחום או בקהל היעד המסוים ואחרי שנבסס את עצמנו, בהחלט נוכל להוסיף נישה נוספת. למשל, מדריכת הורים יכולה להחליט שבתחילת הדרך היא מתמקדת בהורים גרושים הנמצאים בפרק ב'. אחרי שתבסס את עצמה בנישה הזאת, היא בהחלט יכולה להוסיף נישה נוספת כגון הורים לחיילים וכו'.


חשוב לי להדגיש שזה שבחרתם בנישה ספציפית, למשל אמהות לתינוקות, אבל קיבלתם פנייה מאמא למתבגר כי היא קיבלה עליכם המלצה, זה לא אומר שלא תוכלו לקבל אותה

בברכה לטיפול או ייעוץ.

כשאתם מתחילים לחשוב על הנישה שלכם, תאפשרו לעצמכם להיכנס לחקירה. זהו תהליך מרתק. תשאלו את עצמכם במי אתם הכי אוהבים לטפל, למי אתם יכולים לעזור, איזה בעיה אתם אוהבים לפתור, האם התגברתם על משבר אישי וכעת אתם רוצים לעזור לאחרים. האם ניתן להגיע לקהל היעד בקלות? האם הוא יהיה מוכן לשלם בעבור הטיפול שלכם. יש אינספור של שאלות שאתם יכולים לשאול את עצמכם כדי להגיע לנישה המתאימה ביותר.

ודבר אחרון, אני מבטיחה לכם שברגע שתמצאו את הנישה שלכם, את הבעיה הזאת שאתם רוצים לפתור לאחרים, את קהל היעד שאתם מתחברים אליו הכל ייפול על מקומו. לפתע, הכל מתבהר. ברור לכם איך לדבר אליו, איפה לפרסם, היכן הלקוחות נמצאים. הכל הופך להיות ברור. פשוט וקל.

בבקשה תנסו וספרו לי. ואם לא הצלחתם, מוזמנים כמובן לפות אלי.

בואו נדבר כבר...

  • White Facebook Icon

איריס אסיה | ייעוץ עסקי למטפלים | 0507770310 | iris@irisasia.co.il

© 2019 by IRIS ASIA