• איריס אסיה

מה הטעות הנפוצה ביותר שמטפלים עושים כשהם פותחים קליניקה חדשה | שיווק למטפלים

עודכן ב: אוק 23

רוב המטפלים פונים אלי אחרי שניסו תקופה לפתח את הקליניקה שלהם בעצמם. הם סיימו ללמוד, קיבלו את התעודה ויצאו לדרך חדשה עם הרבה תשוקה ותקווה. הדרך זה בדרך כלל מציאת קליניקה לטיפולים, פתיחה של עמוד עסקי בפייסבוק ו/או באינסטגרם וכתיבת פוסטים שכוללים הרבה טיפים וערך (הרבה פעמים יותר מדי). מהר מאד הם מבינים שהלייקים מהחברים לא מביאים שום דבר. הקליניקה ריקה ושוממה ואז הם בדר כלל מגיעים אלי לקבלת עזרה.


זה בדיוק מה שהיה השבוע עם נעמי (שם בדוי), שיצרה איתי קשר כדי שאעזור לה לשווק את הקליניקה. היא סיימה ללמוד הומאופתיה לפני חצי שנה ומאז מנסה לשווק את העסק ולמשוך את לקוחות. יש לה קליניקה בבית למרות שהיא מעוניינת לקיים גם פגישות בזום. היא מעלה המון תוכן באינסטגרם שכולל טיפים לחיזוק מערכת החיסון, טיפול בחרדה וגם המלצות תזונה לנשים אחרי לידה. היא משקיעה המון זמן בכתיבה של הפוסטים ונותנת שם המון מידע והמלצות אבל כל המאמצים שלה לא מתורגמים למטופלים בקליניקה. בצער רב, היא סיפרה לי שמאז הסטאג' בלימודים, היא לא טיפלה באף אחד, מה שיוצר אצלה תסכול גדול.

שמחתי שהיא פנתה אלי לעזרה. כשיש תשוקה ושליחות, אנחנו לא מוותרים אלא מחפשים פתרון ותמיד, אבל תמיד, יש עוד מה לעשות.


כששאלתי אותה מה היא מוכרת, היא מאד התקשתה לענות לי. כששאלתי מי קהל היעד שלה התשובה היתה - כולם - תשובה כללית ולא ממוקדת. כששאלתי אותה איזה בעיה היא פותרת, התשובה היתה פתרון לבעיה לא ברורה וגם לא משמעותית. כששאלתי אותה מה הייחוד שלה או במה היא שונה מהומאופתים אחרים, היא חייכה במבוכה ולא ממש ידעה להגיד.


זו טעות של הרבה מטפלים חדשים - הם קופצים למים לא מוכנים. הם יוצאים לדרך לפני שיש להם תשובות לשאלות כל כך חשובות ומהותיות לשיווק הקליניקה כמו - "למה שיבואו דווקא אלי?", "למי אני עוזר?", "איזה בעיה אני פותר ועד כמה היא גדולה וחשובה?", "מי המתחרים שלי ואיך אני שונה מהם?"

לפני הכל, צריך למצוא תשובות לשאלות האלו. בלי תשובות טובות, אין לנו יסודות, אין אסטרטגיה ואין מיקוד. מטפלים שלא עושים את זה יורים לכל הכיוונים ללא הצלחה. בדרך כלל, הם מהר מאד נשברים ומוותרים כי הם לא רואים תוצאות. הם לא יודעים איך לשווק ואיך לפרסם כי לא ברור להם מה הם מוכרים ולמי הם פונים.

החדשות הטובות הן שכל אחד יכול לפצח את הייחוד שלו, למצוא את המיקוד, לבחור את קהל המטרה המדויק עבורו.

ביקשתי מנעמי שנעצור הכל ונשב לתכנן. נחשוב. נבהיר. נפצח. נבנה יסודות לעסק שלה. זה יחסוך זמן, יקצר את הדרך ויהפוך אותה להרבה יותר יעילה ומוצלחת. אחרי פגישה אחת, עשינו סיבוב פרסה גדול מאד. הבנו שקהל היעד של נעמי בעצם נמצא במקום העבודה שלה ולא בפייסבוק או באינסטגרם, מה שהופך את כל השיווק של הקליניקה להרבה יותר פשוט ונגיש עבורה. הסכמנו שהייחוד שלה כמטפלת הוא דווקא הניסיון התעסוקתי שיש לה ושעלינו לחבר את זה כעת להומאופתיה. קהל היעד שלה נמצא במקום העבודה שם יש לה קשרים חמים, מוניטין של שנים ודרך פשוטה לפרסם את עצמה. פתאום הכל הפך להיות ברור. התשובות לשאלות כי חשוב היה ברור לאן מתקדמים מכאן.

כבר לא יורים לכל הכיוונים, עכשיו כבר בונים תוכנית.

אז הנה כמה שאלות שכדאי לשאול לפני שפותחים את הקליניקה ומתחילים לשווק.

  1. מי קהל היעד שלי? ילדים או נשים ובטח לא כולם - זה לא קהל יעד. לכו צר וממוקד

  2. איזה בעיה (גדולה) קהל היעד היה רוצה לפתור?

  3. במה הטיפולים שלי ייחודיים? אילו מוצרים או שירותים אני מציע, שאחרים לא? למה שיבחרו דווקא בי ולא במתחרים?

  4. איך אני פותרת את הבעיה? מה יש בפתרון שאני מציעה שהוא בעל ערך לקהל היעד שלי?




57 צפיות0 תגובות