• איריס אסיה

שיווק למטפלים. כמה מילים על הביצה והתרנגולת

מה קדם למה. הביצה או התרנגולת?

רובנו עושים קפיצת מדרגה כשיש הצדקה טובה או כשכבר אין לנו ברירה. כשכבר צפוף וממש לא נוח לנו. אני לוקחת את זה לעולם העסקי של שוק המטפלים. הרבה מטפלים מתחילים בקטן. הם נמצאים בסטטוס של המתנה "כשהקליניקה תגדל". כשהקליניקה תגדל אעשה אתר, כשיהיו לי יותר מטופלים אשכור קליניקה מחוץ לבית. הם משחקים בקטן עם הרבה זהירות.

מטפלת מקסימה שאני מלווה עובדת מהבית. יש לה קליניקה שהיא סידרה באחד מהחדרים בבית שם היא מקבלת את המטופלים. היא מספרת לי שזה לא אידאלי עבורה בכלל. הכלב נובח. החדר בסוף הבית והשירותים משותפים. הילדים מסתובבים. יש ריחות של אוכל. בהחלט לא אידאלי במיוחד שמדובר בטיפולים נפשיים.

אבל היא מחכה "לקליניקה שתגדל" כשיהיו לה יותר מטופלים ואז תהיה לה את הצדקה לצאת מהבית ולשכור קליניקה יפה ונוחה. על פניו, מאד הגיוני, במיוחד מבחינה כלכלית.

אחרי הפגישה שלנו ישבתי וחשבתי על הביצה והתרנגולת. ייתכן שעצם זה שהיא נשארת בבית, היא נשארת קטנה. הקליניקה לא מתרוממת כי לא נוח לה שבאים אליה הביתה, ולכן היא לא משווקת במרץ, בגאווה ובביטחון. בעצם, הקליניקה בבית תוקעת אותה, מצמצמת אותה ושמה לה תקרה נמוכה מאד מעל הראש.

הגישה במקרים כאלה צריכה להיות הפוכה. עלינו להסכים, גם בתחילת הדרך ו"ללא הצדקה" להיכנס למגרש גדול ורחב למרות שעדיין אין לנו מספיק מטופלים, למרות שאנחנו עדיין קטנים. אם נחליט שאנחנו מההתחלה בונים לעצמנו מרחב נוח, גדול, מכובד שיוכל להכיל את הגדילה שלנו, רק אז נוכל בעצם "להצדיק". תחשבו על זה - האם אתם מצמצמים את עצמכם בהמתנה לעשות את הקפיצה הבאה רק כשתהיה הצדקה? האם היום הזה באמת יכול להגיע בתנאים או בחשיבה שלכם היום. אולי כדאי לעשות את הקפיצה לפני העובדות המצדיקות? ביצה או תרנגולת?

0 views

בואו נדבר כבר...

  • White Facebook Icon

איריס אסיה | ייעוץ עסקי למטפלים | 0507770310 | iris@irisasia.co.il

© 2019 by IRIS ASIA