הקמה של קליניקה זה לא עסק יקר - איך להקים קליניקה חדשה גם כשאין (יותר מדי) כסף?
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

הקמה של קליניקה זה לא עסק יקר - איך להקים קליניקה חדשה גם כשאין (יותר מדי) כסף?

עודכן: 23 באוג׳ 2021


מזל טוב! סיימתם ללמוד והגיע הזמן לצאת לדרך חדשה ולפתוח קליניקה פרטית. איזה התרגשות גדולה. אבל רגע כמה כסף צריך להשקיע בשייוק ובמכירות? ומה אם אין את כסף כדי לפתוח עסק חדש? לקחת הלוואה? לבקש מההורים או שאולי פשוט להמתין ולחסוך עד שיהיה מספיק?

אז רגע. לפני שאתם מקבלים רגליים קרות בואו נעשה סדר כדי שתוכלו לראות שהקמה של קליניקה זה לא עסק כזה יקר. בכללי, אני ממליצה למטפלים שאני מלווה ומכשירה להתחיל בקטן ולפי הצורך ומשם להתקדם. ריכזתי כמה טיפים חשובים שיכולים לחסוך לכם לא רק כסף אלא גם זמן יקר בהמתנה

לרגע הנכון.


1. חכו עם השכרת הקליניקה

אם יש לכם בבית חדר שיכול להתאים לקליניקה זו תהיה אופציה נפלאה לתחילת הדרך. חשוב שהחדר יהיה מבודד עם שירותים נפרדים, מקום נעים עם אווירה מכבדת וללא ריח של בישולים וצעקות של ילדים. אבל אם אין לכם חדר כזה בבית, חכו עם השכרת קליניקה למשמרות מלאות (ססיות). סביר להניח שבתחילת הדרך, יהיה לכם קשה מאד למלא 3-5 טיפולים במשמרת אחת ולכן חבל על הכסף והשעות שלא תנצלו. אז מה כן? ישנן כיום לא מעט קליניקות להשכרה שמאפשרות את האופציה של רכישת כרטיסיה של שעות שתוכלו לנצל לפי הצורך שלכם. תרכשו בנק של 10 שעות ונצלו אותן לפי הצורך – שעה פה, שעה שם בהזמנת החדר מראש. לאחר שתצברו לקוחות, תוכלו להחליט אם מתאים לכם לסגור 2-3 משמרות בשבוע.


2. מיתוג בעדינות

אני מאמינה שהחומרים הפרסומיים צריכים להיראות מקצועיים ואיכותיים. אף אחד לא רוצה לבוא למטפל שתולה מודעות על דפי A4 או מחלק כרטיסי ביקור שהדפיס במדפסת הביתית. אבל בין זה לבין הוצאה של אלפי שקלים על המילה המפוצצת "מיתוג" יש הרבה אמצע שפוי. אפשר לעצב לוגו בכמה מאות שקלים על מנת שנוכל לשים על כל חומרי הפרסום שלנו. אפשר לעצב בכמה מאות שקלים כרטיס ביקור דיגיטלי ואולי גם גלויה קטנה כדי לחלק למתעניינים ולקולגות. הכל בקטנה אבל בצורה מקצועית ובאיכות גבוהה. בנוסף לכך, יש כיום לא מעט אפליקציות ואתרים כמו קאנבה שמאפשרות לכל אחד להפוך למעצב DIY. תירשמו, כנסו ותתחילו ללמוד איך להכין חומרי פרסום שיציגו אתכם באור חיובי ומקצועי.


3. צילומי תדמית

הדבר הראשון שלקוח פוטנציאלי עושה כשהוא שומע עליכם או נתקל בשם שלכם, זה לחפש איך אתם נראים ואם הוא לא ימצא הוא כנראה גם לא יתקשר או שאם ייראה תמונה מטושטשת ולא מחמיאה שלהם, הוא יעשה אחורה פנה. ולכן, חשוב מאד כבר בתחילת הדרך להצטייד בסט של תמונות טובות ואיכותיות שמייצגות אתכם בדרך הכי טובה. אבל, לא חייבים להשקיע אלפי שקלים על צילומי תדמית. ניתן כיום למצוא בפייסבוק הרבה צלמים שמקיימים יום מרוכז של צילומי תדמית למספר בעלי עסקים שכולל גם איפור ואפילו סטיילינג במחיר נוח. אבל,

אם בכל זאת אין לכם תקציב לזה בתחילת הדרך, תבקשו מחבר או בן משפחה נחמד וסבלני שיעשה לכם סשן של צילומים. תתלבשו יפה, סדרו את השיער, תתאפרו וחפשו לוקיישן עם תאורה טובה ופשוט תעשו כמה קליקים.

4. אתר זה חשוב אבל לא ממש על ההתחלה

מכיוון שהעסק בתחילת הדרך עדיין לא יציב ויכול לעבור שינויים ודיוקים, אני ממליצה להמתין עם הקמת אתר. מה גם שבניית אתר זה תהליך ארוך שדורש לא מעט עבודה וזמן שייתכן שלא יהיה לכם בתחילת הדרך. בינתיים, ועד שתהיה לכם נוכחות ברשת, תפתחו עמוד עסקי בפייסבוק ותעלו בו מדי שבוע פוסטים. עמוד עסקי בפייסבוק יאפשר למי שיעשה חיפוש בגוגל למצוא אתכם דרך הפייסבוק העסקי.


5. תשקיעו (יותר) זמן

בתחילת הדרך שלי, השקעתי המון זמן בללמוד איך לעשות כל מיני דברים בעצמי – כתוביות לסרטונים, עיצוב למודעות, כתיבה שיווקית, פרסום ממומן, קידום אורגני. זה קרה אחרי שהרגשתי שאני זורקת אלפי שקלים מדי חודש על חברת פרסום שהבטיחה לקדם את האתר שלי בגוגל. הבנתי תוך כדי החוזה איתם שהם לא עושים הרבה ומה שהם עושים אני יכולה ללמוד לעשות וכך עשיתי. היום אני ממשיכה ללמוד כל מיני דברים שעוזרים לי לקדם את העסק שלי. יש כל כך הרבה הדרכות חינמיות היום שמאפשרות גם לחסרי הניסיון להתמקצע ולקחת שליטה ובכך לחסוך המון כסף. אבל, וזה אבל גדול אם אתם מרגישים שיש דברים שעוצרים את ההתקדמות שלכם בעסק, קחו עזרה. תשקיעו בייעוץ טוב או בהדרכה אישית שיכולה להקפיץ אתכם לשלב הבא. אל תחסכו על עזרה.


6. תמכרו את הזמן שלכם במקום לשלם על פרסום

מה דעתכם לתרום את הזמן שלכם בתמורה לקבלת חשיפה במקום לשלם על פרסום כזה או אחר. בתחילת הדרך, מאד חשוב להגיע לכמה שיותר אנשים שהם קהל היעד לטיפולים שלנו. ניתן לעשות את זה באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק, פרסום בעיתונות מקומית וכו'. אבל, אפשר גם לקבל חשיפה באמצעות הרצאה או סדנא חינמית. קיימות כיום לא מעט פלטפורמות ואפשרויות להעביר הרצאות ללא תשלום בתמורה לחשיפה. אם יש לכם (ואני מאד מקווה שכן) קהל יעד מוגדר וממוקד, חשבו איך ניתן להגיע אליו באמצעות הרצאה או העברת תוכן ובכך לאפשר לחשוף את עצמכם ואת הטיפולים. בתי אבות, חדרי כושר, עמותות וכו' מחפשות לעיתים קרובות מרצים שיעבירו הרצאות - זו חשיפה מצויינת שיכולה להגדיל לכם את הקליניקה בתקציב קטן וצנוע.


אז כפי שאתם יכולים לראות, פתיחה של קליניקה זה לא עסק יקר. אין סיבה להמתין או להסס לצאת לדרך בגלל שאין תקציב לפרסום ולשיווק. רוצים עוד רעיונות - דברו איתי.

347 צפיות0 תגובות
bottom of page