איך להפוך את הכתיבה השיווקית לטבעית, חסרת מעצורים ומהנה? שיווק הקליניקה למטפלים
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

איך להפוך את הכתיבה השיווקית לטבעית, חסרת מעצורים ומהנה? שיווק הקליניקה למטפלים

עודכן: 11 בספט׳ 2023

אני מניחה שאתם מכירים את הסיטואציה הבאה. אתם רוצים לשווק את הקליניקה ולקדם את עצמכם. הבטחתם לעצמכם להעלות פוסט בפייסבוק לפחות פעם בשבוע כדי לשווק ולקדם את הטיפולים שלכם. ואתם מצליחים לעמוד בזה, לפחות בהתחלה. אתם מתיישבים לכתוב. יש לכם גם רעיון וגם חשבתם על תמונה טובה. ואתם כותבים ותוך כדי גם קצת (טוב, נו הרבה) מזיעים. מוחקים פה ומוחקים שם ומוסיפים ומזיזים, אבל בסוף, בסוף מצליחים לכתוב ולסיים והנה יש לכם פוסט חדש. עכשיו הגיע הזמן ללחוץ על "פרסם" ולשחרר אותו לעולם.


אבל, רגע אולי זה לא מספיק טוב? ומה יחשבו עלי? לא נעים לי. אולי זה דבילי. אולי יחשבו שאני עפה על עצמי? ובשביל מה אני צריכה את זה? אני גם לא מתחברת לרשתות החברתיות. בררר...

ואז אנחנו מתחילים לחשוב ולהתלבט ולתהות – לעלות או לא לעלות? וחוץ מזה שזה מתיש ומעייף, לא יוצא שום דבר טוב. אנחנו מורידים את עצמנו, מבטלים את מה שאנחנו עושים ומבזבזים המון זמן על מה יחשבו עלי. אם מצאתם את עצמכם בסיטואציה כזאת או לפחות דומה לה, הפוסט הזה בשבילכם. אני רוצה לתת לכם כמה טיפים שעזרו לי בתחילת הדרך ועוזרים מאוד למטפלים שאני מלווה ומלמדת בשיווק הקליניקה.


אני רוצה להתחיל בזה שאני מאמינה שמי שרוצה לקדם ולהגדיל את הקליניקה שלו, חייב להבין ולהסכים שכתיבה ותוכן זו הדרך הכמעט יחידה לשווק כדי להגיע לאנשים הרלוונטיים. אומרים שתוכן הוא המלך – וכנראה שבימינו זה בהחלט נכון.


אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתגבר על הלא נעים והפחד מהחשיפה ברשתות החברתיות כדי שתוכלו לשווק את הקליניקה ואת הטיפולים בחופשיות ובטבעיות:


1. תחשבו למה החשיפה כל כך מפחידה אתכם

כשאני עושה דברים בפעם הראשונה ומרגישה מפוחדת, אני אוהבת להתחיל בכך שאני מסתכלת לפחד בעיניים ושואלת את עצמי – למה זה מפחיד אותי או מלחיץ אותי? ואז אני שואלת את עצמי, "או קיי, איריס, אז מה הדבר הכי גרוע שיקרה?". אם זה פחד לשחרר פוסט לאוויר או לכתוב על עצמי בפייסבוק כדי להציג את הקליניקה והטיפולים, בדרך כלל הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות זה שלא אקבל יותר מדי לייקים. ברוב הפעמים, נגלה שהדבר הכי גרוע שיכול לקרות הוא לא באמת כל כך גרוע.


2. תחזרו ל-"למה" שלכם

אחרי שהבנו את הסיבה לפחד מחשיפה, אפשר להתקדם ליתרונות שיש לנו כשאנחנו מפרסמים תכנים על הקליניקה שלנו. בואו נסכים שאם יש לנו קליניקה שמטפלת בנשים בגיל המעבר שסובלות מגלי חום או ממצבים רגשיים לא פשוטים, חשוב מאוד שקהל היעד שלנו ישמע עלינו, שיידע שיש מה לעשות ושיש לנו את הפיתרון לבעיה שלו. אם לא נכתוב ונפרסם, איך יידעו עלינו? כשאנחנו מפרסמים, אנחנו מאפשרים לאחרים להכיר אותנו ואת מה שאנחנו עושים. הדרך היחידה לגרום לזה לקרות היא בכך שנסכים לשתף לעולם את כל מה שאנחנו עושים. ת'כלס זה שיווק במיטבו – להסכים לספר ולשתף אחרים במה שאנחנו יכולים לעשות עבורם. ייתכן ויש לכם מסר או תובנה חשובה שחשוב שתחלקו ותשתפו על מנת להעצים או לעזור לאנשים אחרים. הדרך היחידה שבה תוכלו לעשות את זה, היא על ידי שיתוף.

למשל, אם יש לכם שיטה טבעית לעזור לילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז ולא מצליחים להתמודד עם שיעורים ובחינות, חשוב מאוד שתשתפו את ההורים המתוסכלים שלהם כדי שיידעו שיש מה לעשות מעבר לתרופות.


3. תבינו שלאנשים יותר איכפת מעצמם

נדמה לנו שכולם מתעסקים בנו – במה אנחנו כותבים, איך אנחנו נראים ומה אנחנו עושים. אבל, האמת היא שאנשים עסוקים ברוב הזמן בעצמם. האמת היא שהפוסט הזה שהרגע העלינו אחרי שכתבנו אותו במשך כמה שעות באובססיה על כל מילה ופסיק יעבור ליד הקוראים שלכם. וככל הנראה שמה שנראה לכם כניסוחים לא מדויקים או מילה פה מילה שם שלא מדויקת לכם, זה משהו שהקוראים שלכם לא ישימו לב בכלל. הם קוראים ולא מנתחים כל מילה שכתבנו. מה שחשוב זה שהמסר יעבור, שהם יבינו מה אנחנו רוצים מהם ושניתן להם מענה למה שמעניין ומעסיק אותם. אז בפעם הבאה שאתם כותבים פוסט, תזכרו שמי שקורא אתכם לא יושב עם זכוכית מגדלת ומחפש אתכם. התובנה הזאת אמורה קצת להקליל אתכם בזמן הכתיבה.


4. הכתיבה והאומץ לפרסם זה שריר כמו כל שריר שלנו

כשאני נזכרת כמה זמן ומאמץ לקח לי בתחילת הדרך לפרסם פוסטים, אני מחייכת. ואוו, הייתי חסרת ביטחון, בטוחה שאני לא מספיק טובה, מפחדת ממה יחשבו עלי. לאט לאט ראיתי שהכתיבה שלי הופכת להיות יותר קולחת וזורמת ויחד עם זאת הייתי מקבלת מהסביבה תגובות חיוביות. המיומנות עם האומץ מגיעים רק כשאנחנו מתמידים ומשייפים את היכולות האלו לאורך זמן. ראיתי גם מטפלים שהיו אצלי בליווי עושים כברת דרך – בתחילה חוששים ורועדים מכל דבר שהם מפרסמים ולאט לאט תופסים אומץ ואפילו מתחילים ליהנות מזה. זה אפשרי. הרווח הוא כפול. מצד אחד, זה מאפשר לנו לשווק ולמכור את הטיפולים שלנו ומצד שני זה מאפשר לאנשים שזקוקים לנו להכיר ולהיחשף ליכולת שלנו לעזור ולפתור להם בעיות. כולם מרוויחים.


וכמה מילות סיכום, מאחלת לך לכתוב הרבה ולפרסם כדי שכמה שיותר אנשים שם בחוץ יכירו ויידעו שאתם קיימים ויכולים לעזור להם לחיות חיים יותר בריאים ואיכותיים יותר.


בהצלחה מטפלים יקרים




מכונת כתיבה תקריב שכתוב מוכן לפרסום

92 צפיות0 תגובות
bottom of page