למה בידול זה כל השוני בין קליניקה מצליחה לבין קליניקה מדשדשת | שיווק למטפלים
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

למה בידול זה כל השוני בין קליניקה מצליחה לבין קליניקה מדשדשת | שיווק למטפלים

עודכן: 18 ביולי 2021


רוב המטפלים והמאמנים לא מבודלים, כלומר רובם נראים, נשמעים וגם עושים אותו הדבר כמו האחרים. ואז, הלקוחות עומדים מבולבלים ולא יודעים להחליט "למה לבחור לבוא דווקא אליך?". הפוסט הזה מדבר בדיוק על זה - הבידול יעשה את כל השוני בין קליניקה מצליחה למדשדשת


נועה פנתה אלי בנקודה שכבר הרגישה שכל מה שהיא עושה, לא עובד. היא סיימה ללמוד אימון אישי לפני קרוב לשנה וידעה שמה שהיא רוצה לעשות אחרי הפרקטיקום זה לפתוח קליניקה בבית ולהתחיל לאמן נשים. וזה בדיוק מה שהיא עשתה. בלי להתמהמה יותר מדי, היא פתחה עוסק פטור, סידרה את חדר העבודה בבית ואפילו קנתה שתי כורסאות ושטיח חדש. היא הכינה כרטיס ביקור דיגיטלי – נועה ר' אימון אישי ועסקי לנשים.


אבל אף אחת לא באה. גם אחרי שפתחה עמוד עסקי והעלתה כמה פוסטים אף אחת לא התקשרה כדי לתאם פגישה. אומנם, כולם כתבו לה בפייסבוק כמה שהיא מקסימה ותותחית ואיחלו לה המון הצלחה אבל שם זה התחיל ושם זה גם נגמר. ואז יום אחד מישהו אמר לה שכדאי לה לעשות שיווק באמצעות סרטונים. היא לקחה את עצמה לחברה בדרום תל אביב שמצלמת ומפיקה סרטונים שיווקיים מושקעים והשאירה שם 5000 ₪. הסרטונים יצאו באמת מקצועיים. כולם התלהבו אבל עדיין לא קרה כלום. מתוך ייאוש, נועה החליטה שאולי מה שיביא את הנשים לאימון אישי זה אם היא תוריד את המחיר לפגישה שגם ככה לא היה מלכתחילה גבוה, אבל היה שווה לה לנסות. וכך צנח לו מחיר אימון ל-180 ש"ח לפגישה. אולי אתכם זה מפתיע לשמוע שגם זה לא עזר. אותי זה לגמרי לא הפתיע.

הרבה מטפלים, בדיוק כמו נועה פונים אלי בדיוק בנקודת הזמן הכואבת הזאת. הם חלמו על קליניקה מצליחה ומלאה במטופלים. הם יודעים בתוך תוכם שיש להם כל כך הרבה ידע וכלים לעזור לאחרים. הם מלאים בתשוקה ומוטיבציה להצליח וכשזה לא קורה כפי שציפו, הם מתחילים להתערער. אולי הם לא מספיק טובים, אולי יש טובים יותר, אולי אין שוק למה שהם מציעים ואולי זה לא הזמן הנכון. הם לא יודעים מה לעשות כדי להביא את המטופלים והרבה מהם מתייאשים ומוותרים.


הרגעתי את נועה וביקשתי ממנה שנחזור אחורה ונתחיל מההתחלה לשלב התכנון. הסברתי לה שהיא יצאה לדרך מהר מדי בלי לחשוב ולתכנן את האסטרטגיה השיווקית של העסק שלה, שזה אומר איך היא מתכוונת להצליח כי הרי יש שוק ויש תחרות וים של מאמנים שרובם נראים ונשמעים בדיוק אותו הדבר. ובשוק המוצף הזה, אנחנו צריכים לגרום לכך שבסופו של דבר הלקוחות הפוטנציאליים שלה יעדיפו אותה על פני המאמנים האחרים. ולכן, השלב הראשון לפני הכל, הוא למצוא את התשובה לשאלה הכל כך חשובה "למה שיבואו דווקא אלי?"


אז לפני הכל, צריך לפצח את הייחוד והבידול, למצוא את האקס פקטור שיעזור לכם לבלוט ולהפוך למטפלים בולטים ומוכרים. זה תהליך קסום שבסופו, כשהוא מתגלה יש הרגשה פנימית של התרגשות אדירה והרגשה של "זה לגמרי זה". מעבר לזה, כל השיווק ותהליך הבאת המטופלים הופך להיות ברור. כשאנחנו ממוקדים, ויודעים במדוייק מי קהל היעד שלנו, איזה בעיות אנחנו פותרים לו ולמה הוא צריך להגיע דווקא אלינו


אז איך עושים את זה? איך מוצאים את הבידול שלנו?

מתחילים לשאול (את עצמנו) שאלות!

אני ממליצה להתחיל מבפנים. בהתבוננות פנימית בנכסים הטבעיים שלנו. אפשר להסתכל על הצלחות והישגים קודמים. איזה ידע וכישורים ייחודיים צברנו, על אילו משברים ואתגרים התגברנו בהצלחה במהלך החיים. הרבה פעמים הבידול שלנו מגיע מתוך הסיפור האישי שלנו.


דרך אגב אם נחזור לנועה - זה בדיוק מה שקרה בתהליך שלנו. צללנו פנימה, חקרנו, הלכנו אחורה ושאלנו המון שאלות כדי לפצח את הייחודיות שיש לה ושיכול לעזור כעת לאחרים שהיו במצבה. ובהחלט מצאנו - נועה גדלה כילדה דתיה וחזרה בשאלה בשנות ה- 20 המאוחרות. היא סיפרה לי על ההתלבטויות הרבות, על תחושת הבדידות סביב ההחלטה בעיקר מול המשפחה והסביבה הקרובה שלא קיבלה בהבנה את השינוי. היא הבינה כעת שבמקום לאמן נשים באופן כללי, הבידול שלה זה אימון וליווי אישי לנשים שרוצות לחזור בשאלה. עכשיו סוף סוף, יש אור בקצה המנהרה והכי חשוב תשובה מצויינת לשאלה "למה שיבואו דווקא אלי?"


רוצים גם אתם להיות מטפלים שונים, מיוחדים ובולטים? מוזמנים לפנות אלי ממש פה -

https://www.irisasia.co.il/successmetaplim



BE different BE successful






156 צפיות0 תגובות
bottom of page