למה מי שמטפל בכולם לא מטפל באף אחד | שיווק למטפלים
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

למה מי שמטפל בכולם לא מטפל באף אחד | שיווק למטפלים

עודכן: 18 ביולי 2021

לפני כמה ימים זה קרה שוב. מטפלת חדשה הגיעה אלי לליווי עסקי כדי שאעזור לה להקים את קליניקת החלומות שלה.

בפגישה הראשונה שלנו הסברתי לה בגדול באיזה דרך נצעד יחד. והיא הרימה גבה. גבה גבוהה.

"מה? למה נישה? למה לבחור במי לטפל? אבל למדתי לטפל בכולם. אני יכולה לעזור לכל כך הרבה אנשים. למה שאוותר ואצמצם את עצמי?"

אני כבר רגילה לתגובות האלה עם הסבר מוכן. בחרתי הפעם לשתף אתכם בסיבה אחת מרכזית (יש עוד הרבה) כדי שגם אתם תדעו למה מאד לא מומלץ למטפלים ומאמנים חדשים לטפל בגם וגם וגם, כלומר בכולם ובהכל.

ג'י אברהם, מגדולי המשווקים אמר "כשאני מדבר לכולם, אני מדבר לאף אחד". מה הכוונה?

כשאנחנו מחליטים שהטיפולים שלנו מתאימים לכולם ומתיישבים לכתוב פוסט או מודעה, המסרים שלנו, מן הסתם, יהיו מאד גנריים ושטחיים. הטקסט יהיה מאד כללי כדי שיתפוס ויהיה רלוונטי לכולם (וככל הנראה גם יהיה משעמם).

למשל, מטפלת שמפרסמת בפייסבוק מודעה וכותבת שהיא "עוזרת לאנשים להרגיש טוב יותר ולמצוא איזון בין הגוף לנפש" (ציטוט אמיתי). אחת כזאת לא תצליח למשוך אליה מטופלים כי מי בכלל מבין איזה בעיה היא פותרת, אל מי היא מדברת ולמה שנרצה להגיע אליה ולא למטפל אחר? תזכרו דבר אחד חשוב, קהל היעד שלכם חושב תמיד רק על דבר אחד - "מה יוצא לי מזה?"


הוא רוצה להרגיש שמדברים אליו. הוא צריך לדעת שמבינים את הבעיה הספציפית איתו הוא מתמודד. אני לא יודעת מה איתכם אבל אני לא מכירה אף אחד שקם בבוקר ואומר לעצמו שהוא באמת חייב למצוא מטפל ולשלם לו כדי למצוא יותר איזון. מה זה בכלל איזון?


לעומת זאת, אם קהל היעד שלי ספציפי ומוגדר כמו למשל, נשים שסובלות מתופעות גיל המעבר, אני יכולה להסתכל להן לתוך העיניים ולדבר אליהן באופן ממוקד, לפנות לרגשות שלהן ולהתחבר באופן ספציפי לבעיות שמטרידות אותן.


לאותה אשה שלא מצליחה לישון בלילה ומתחרפנת מזה. לזו שמרוב שהבטן שלה נפוחה הג'ינס כבר לא עולה עליה. ואל זו ששונאת את עצמה כשהיא מתפרצת בלי סיבה על הילדים שלה. אם המסרים שלי יציפו את הבעיות הייחודיות שאיתן היא מתמודדת, היא קודם כל תבין שלכל הבעיות שמציקות לה יש פתרון. היא גם תרגיש שיש כאן מטפלת שמבינה בדיוק את מה שהיא חווה. היא תתחבר, תפתח בה אמון ובזמן המתאים תתקשר ותקבע להגיע דווקא אליה. ככה זה עובד.

כשאנחנו מתמקדים בקהל יעד ספציפי עם בעיה מוגדרת, קל להם להתחבר אלינו כי המסרים הספציפיים שלנו לוחצים להם על נקודות הכאב שלהם. בדרך הזאת, אנחנו יוצרים הזדהות. הם מבינים שיש מטפל מומחה שמבין בדיוק את הבעיה ויכול לטפל ולעזור.


אז מה עושים? קודם כל מסכימים לשחרר את כולם.

מפסיקים לחשוב שצריך לטפל בגם וגם וגם ועוברים לגישה של "אך ורק".

זה לא ויתור. זו בחירה.

ורק כשאנחנו שלמים עם ההחלטה האמיצה הזאת, אז אפשר לצאת למסע לגילוי הנישה שלנו באמצעות תהליך של חיפוש ומחקר פנימי עמוק.

זה יכול לקחת זמן. אל תתייאשו.


תתחילו לשאול את עצמכם שאלות כגון, מה הסיפור שלי? מה הייחודיות שלי? מה עושה אותי שונה ממטפלים אחרים? מה אחרים אומרים עלי? במה אני טוב? באיזה בעיה ספציפית אני רוצה ויכול לעזור לאחרים? מה אני אוהב לעשות? עם איזה אנשים טוב לי ונוח לי לטפל? איפה היו ההצלחות שלי עד היום?

תחלמו. תדמיינו. תתייעצו. תחקרו. תשאלו.

ואם בכל זאת לא מצאתם, תדברו איתי 😊 רק בבקשה, אל תוותרו.



81 צפיות0 תגובות
bottom of page