למה לא כדאי להסתמך רק על שיווק מפה לאוזן | שיווק קליניקה למטפלים
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

למה לא כדאי להסתמך רק על שיווק מפה לאוזן | שיווק קליניקה למטפלים

עודכן: 11 בספט׳ 2023

"הקליניקה שלי עובדת מפה לאוזן" זה החלום הרטוב של כל מטפל ומאמן ובעצם של כל בעל עסק. מה יותר כיף מלהיות בים או לרבוץ מול נטפליקס ולקבל שיחות מכאלו ששמעו עלינו. מה יותר מתאים מלעשות רק את מה שאנחנו אוהבים ולקבל פניות שוטפות באפס מאמץ, אבל (וזה אבל גדול) החלום הזה גם יכול להפוך ברגע לחלום בלהות.


אתמול בערב נפגשתי עם מטפלת שעד לפני חודש עבדה אך ורק מפה לאוזן. ככה במשך שנים רבות היא נהנתה מביקוש גדול, מהכנסה מכובדת, מלקוחות שהגיעו מהמלצות והיא הפכה למטפלת מבוקשת ומוכרת בלי שהצטרכה לפרסם, לכתוב ולשווק. היא סיפרה שהרבה מהמטופלים שלה גם הגיעו אליה מהפניות של מטפלת שעבדה במגזר הציבורי ופשוט היתה מפנה אליה מטופלים שחיפשו מטפלת פרטית.


ופתאום, בחודשיים האחרונים, היא שמה לב שהיומן מתחיל להתרוקן והטלפון כבר פחות מצלצל והיא לא מבינה מה קרה. אותה מטפלת שהיתה מעבירה לה מטופלים עזבה את מקום העבודה שלה והקימה בעצמה קליניקה פרטית ומן הסתם הפסיקה להעביר אליה. מילא כל זה, אבל היא גם לא יודעת עכשיו מה לעשות. וגם אם היא יודעת מה צריך לעשות היא גם לא יודעת איך לעשות את זה כי היא אף פעם לא עשתה שום פעולה שיווקית. והיא מתוסכלת ומאד דואגת וחסרת אונים.

ככה היא הגיעה אלי.


אני רוצה לבקש מכם לא לעשות את הטעות הזאת. גם אם הקליניקה שלכם עובדת יפה כרגע מפה לאוזן ואתם נהנים מלקוחות שמגיעים מהמלצות והפניות, תזכרו שזה יכול להסתיים ברגע אחד בלי שתבינו בכלל למה ואיך זה קרה. זו הרגשה נוראית. זו הבעיה עם שיווק מפה לאוזן - הוא הופך אותנו לפאסיביים ונותן לנו אשליה שאנחנו חיים בלה לה לנד. אל תשימו את העסק שלכם בידיים של אחרים.


יש כל כך הרבה מה לעשות, כל כך הרבה ערוצי שיווק שיכולים לתת לכם שליטה בעסק וחשוב שתפתחו ותפעילו אותם בין אם זה בנוכחות הדיגיטלית שלכם ברשת או בהגדלת ההכרויות שלכם בקבוצות נטוורקינג, בכתיבה של חומרים, הרצאות ופודקאסט. תחפשו כל הזמן איך אתם יכולים להגיע לעוד ועוד אנשים.

ואתם יודעים משהו, אתם מאוד תיהנו מזה שיש לכם שליטה, מהתחושה שאתם לא בידיים של אחרים, שאתם קמים בבוקר ויודעים שיש לכם הרבה מה לעשות כדי לקדם, להגדיל ולשווק את הקליניקה שלכם.

בהצלחה גדולה לכם



A MAN WALKING ALONE
MAN WALKING ALONE


36 צפיות0 תגובות
bottom of page