שיווק למטפלים ומאמנים בתחילת הדרך - איך לשווק ברוגע (בלי להרגיש שזה לא אתם)
- איריס אסיה
- 20 בספט׳
- זמן קריאה 3 דקות
מה הסיפור מאחורי "שיווק רגוע" ולמה הוא חשוב במיוחד למטפלים?
אולי גם אתם שומעים את זה מכל עבר, "את חייבת להיות בפייסבוק, באינסטגרם, בטיקטוק! תכתבי פוסטים כל יום, תהיי זמינה 24/7, תעשי סרטונים, רילסים, סטוריז, ספרי ותשתפי מה את עושה. תשווקי את עצמך בכל דרך אפשרית".
אוח...
לרגע, אתם מרגישים שאתם פשוט טובעים. טובעים בכל המשימות, המטלות והציפיות שמונחות על השולחן. הרי לא בשביל זה בחרתם להיות מטפלים, נכון? בחרתם במסלול הזה כדי לעזור לאנשים, כדי ליצור שינוי, לא כדי להפוך למכונות שיווק. ופתאום, הלחץ הופך להיות כבד מדי, וזה עלול לגרום לייאוש ולתחושה שאתם פשוט לא עומדים בקצב.
אז אני כאן כדי להציע לכם דרך אחרת. דרך שלא מבקשת מכם לוותר על השקט שלכם ועל מי שאתם ועל מה שמתאים לכם, אלא בדיוק ההפך. דרך שקוראת לכם לשווק מתוך מקום שקט, רגוע ועדין. אני קוראת לזה שיווק רגוע.
אז איך עושים את זה? הנה חמישה עקרונות פשוטים שיעזרו לכם לשווק בקלות, גם כשיש כל כך הרבה רעשים בחוץ
1. מי הקהל שלכם? תתחילו עם הלב, לא עם הראש
הטעות הראשונה שכולנו עושים היא לנסות לפנות לכולם. "אני מטפל רגשי ואני יכול לעזור לכל מי שמרגיש מצוקה". אז נכון שלמדתם לטפל בכולם, אבל בפועל, זה יוצר שיווק כללי מדי, כזה שאף אחד לא באמת מתחבר אליו.
שיווק רגוע מתחיל קודם כל בהבנה למי באמת הלב שלכם נמשך. אתם רוצים לעבוד עם אנשים שמתמודדים עם חרדה מבחינות? גרושות שמחפשות זוגיות? בני נוער עם חרדה חברתית? כשאתם מזהים את הקהל הספציפי שלכם אתם לא צריכים יותר לנסות לדבר לכולם. במקום זה, אתם יכולים להיות מדויקים, אישיים ורלוונטיים. פתאום, המילים זורמות בקלות כי אתם פונים לאנשים שאתם באמת רוצים לפגוש.
2. איך לבלוט בלי לצעוק? הבידול האמיתי נמצא בחיבור שבין המקצועיות לייחודיות
כשמטפלים חושבים על בידול, הם לרוב חושבים על "טכניקה מיוחדת" או "שיטה מהפכנית". אבל בידול לא דורש המצאות חדשות אלא נוצר מהמקום שבו אתם פוגשים את הרצונות של הקהל שלכם.
למשל, כשמדריכת הורים מבדלת את עצמה כזו שמתמחה בהתמודדות עם חרדת נטישה אצל ילדים קטנים, ויש לה ניסיון אישי שמאפשר לה להבין בדיוק את הכאב הזה, היא מייצרת בידול שימשוך אליה הורים שמחפשים פתרון לבעיה. ככל שתהיו יותר ממוקדים בתחום מסוים, ככה לא תצטרכו לצעוק כדי שישמעו אתכם. הקהל הנכון כבר יחפש אתכם,כי אתם פותרים בעיה ספציפית שהוא מתמודד איתה. במקום לנסות לדבר לכולם, תוכלו להיות הפתרון המדויק עבור מי שזקוק לכם. זה בידול שלא דורש רעש, אלא פיצוח נכון ואומץ לוותר על כולם והכל.
3. ממה אנשים באמת מתרגשים? תפסיקו לדבר על עצמכם ותתחילו לדבר עליהם
זו אחת הנקודות החשובות ביותר בשיווק רגוע. מטפלים ומאמנים רבים נוטים לדבר על מה שלמדו, על השיטות שבהן הם משתמשים ועל הטכניקות שהם מציעים. אבל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו לא מחפשים שיטה, הם מחפשים תוצאה. הם רוצים לפתור בעיה שמציקה להם ומונעת מהם לחיות את החיים שהם רוצים.
ולכן, הם רוצים להבין איך הטיפול שלכם יקל להם על הכאב, יעזור להם לישון טוב יותר או יחזיר להם את תחושת הביטחון העצמי. כשאתם מדברים מהזווית של המטופל הפוטנציאלי, השיווק שלכם הופך להיות ברור ורלוונטי, בלי צורך בכותרות מפוצצות או בהבטחות מוגזמות.
4. איפה תהיו נוכחים? פחות ערוצי שיווק, יותר נוכחות קבועה
כמו שהזכרנו קודם, הפיתוי להיות בכל מקום הוא גדול. אבל אמת היא, שאף אחד לא יכול לעמוד בקצב הזה לאורך זמן. שיווק רגוע לא דורש מכם להיות בכל מקום. הוא מבקש מכם לבחור ערוץ אחד שבו אתם מרגישים בנוח - בלוג, אינסטגרם, דף פייסבוק או אפילו ניוזלטר ולבנות בו נוכחות עקבית ואמינה. עקביות בערוץ אחד ספציפי הרבה יותר חזקה ויעילה מהופעות של פעם באף פעם, חד פעמיות ורנדומליות במאה מקומות.
5. כמה לפרסם? תנו ל- "פחות זה יותר" להוביל אתכם
הרעיון של "פחות זה יותר" מתחבר בצורה מושלמת לשיווק רגוע. אתם לא צריכים לפרסם עשרה פוסטים בשבוע כדי להיראות. אתם לא משפיעני רשת. להפך, הפיצוץ בתוכן ברשתות החברתיות גורם לכך שתוכן איכותי ונדיר בולט יותר.
במקום לרדוף אחרי כמות, התמקדו באיכות. כתבו פוסט אחד בשבוע שיש בו ערך אמיתי, מחשבה מעוררת השראה או סיפור אישי כנה. כשאתם עושים את זה, אתם בונים מערכת יחסים של אמון עם הקהל שלכם שכן מבין שאתם לא מפרסמים סתם, אלא משקיעים בכל מילה. וככה גם שומרים על השפיות שלכם.
לסיכום שיווק רגוע זה בראש ובראשונה החלטה להשקיט את רעשי הרקע שבכדי לשווק את הקליניקה צריך לעשות הרבה רעש, הכל בגדול ומהר מהר. זה קודם כל לשחרר ולהשקיט את מה כולם אומרים לכם שצריך לעשות.
שיווק רגוע לא יבטיח לכם רשימת המתנה לקליניקה בתוך חודש. הוא כן ייתן לכם משהו הרבה יותר חשוב. הוא יחזיר לכם את המרחב לנשום. הוא יאפשר לכם לשווק את עצמכם בלי להרגיש שאתם בוגדים בעצמכם או במקצוע שלכם. במובן העמוק, זה לא רק על שיווק. זו בחירה לחיות ולעבוד בצורה שיש בה התאמה מלאה בין הערכים שלכם לבין איך שאתם מתנהלים בעולם.
אז מה דעתכם על שיווק רגוע? האם זה מרגיע אתכם...
אם אתם מרגישים שיש לכם צורך לקבל עזרה בהקמה ושיווק הקליניקה, אתם מוזמנים אלי לפגישות אישיות - כל הפרטים כאן - https://www.irisasia.co.il/marketing-success-metaplim

תגובות