3 צעדים חשובים לשווק את הקליניקה בלי להרגיש שמוכרים ודוחפים
- איריס אסיה
- 14 במרץ
- זמן קריאה 2 דקות
כמה פעמים אמרתם לעצמכם ש-"שיווק זה לא בשבילי? אני אוהב לטפל, זה מה שלמדתי וזה מה שאני רוצה לעשות. מכירות זה לא הקטע שלי". אולי זה מרגיש לכם קצת אגרסיבי, לא נעים, כאילו צריך לשכנע אנשים בכוח לבוא לקליניקה. אבל האמת היא ששיווק לא חייב להיות מכירה אגרסיבית אם נתחיל להבין שזה בסך הכל הדרך לגרום לאנשים לדעת שאתם קיימים ויכולים לעזור להם לפתור בעיות ולהגיע למקום טוב יותר בחיים שלהם. זהו!
.
מטופלים לא נופלים מהשמיים – הם צריכים למצוא אתכם. אז הנה שלושה צעדים שיקלו עליכם לשווק את הקליניקה שלכם בצורה טבעית ונוחה.
1. תשכחו ממכירה – תתחילו לספר
אם אתם מטפלים טובים שיכולים לעזור לאחרים, למה לא לספר על זה? שיווק זה לא "לדחוף" שירותים – זה פשוט לשתף מידע. במקום "למכור", דברו על הבעיה שאתם פותרים, על הדרך שלכם לטפל בה, ועל איך אנשים יכולים להרגיש טוב יותר בזכותכם.
לדוגמה, במקום לכתוב פוסט בסגנון "בואו לקליניקה שלי לטיפול בחרדות", תכתבו "הרבה אנשים מרגישים שהחרדות שלהם משתקות אותם. בקליניקה שלי אני עוזר להם לפתח כלים פשוטים להתמודדות, והתגובות שאני מקבל מדהימות. אם אתם מרגישים תקועים, אני כאן בשבילכם".
2. תהיו במקום שבו המטופלים מחפשים פתרונות
כשיש לנו בעיה, רובנו פונים קודם לגוגל או לרשתות החברתיות. אם מישהו מחפש פתרון לבעיה שהקליניקה שלכם מטפלת בה – תנו לו הזדמנות למצוא אתכם. אני פוגשת יותר מדי מטפלים ומאמנים שפשוט לא ניתן למצוא אותם. זה אומר להופיע בחיפושים, לכתוב פוסטים, ולהיות פעילים בקבוצות רלוונטיות.
למשל, אם אתם מטפלים בנשים לאחר לידה, הצטרפו לקבוצות של הורים טריים, שתפו טיפים, הגיבו לשאלות, ותנו ערך אמיתי. האנשים שתעזרו להם היום עשויים להפוך למטופלים שלכם מחר.
3. תנו לאנשים להכיר אתכם ולהתחבר אליכם
אנשים בוחרים מטפל לא רק לפי הכשרה – אלא לפי החיבור האישי. תנו להם הזדמנויות להכיר אתכם. ספרו איך הגעתם לעסוק בתחום, שתפו סיפורים מהקליניקה (בלי לחשוף פרטים מזהים, כמובן), ותנו להם להרגיש שהם יכולים לסמוך עליכם.
למשל, מטפלת ברפואה סינית יכולה לשתף פוסט בסגנון -כשהתחלתי ללמוד רפואה סינית, לא תיארתי לעצמי כמה דיקור יכול לשנות חיים. בשבוע שעבר הגיעה אליי מטופלת עם כאבי ראש כרוניים, ואחרי שני טיפולים היא אמרה לי "סוף סוף יש לי שקט בראש." זה בדיוק הרגעים שמזכירים לי למה אני עושה את מה שאני עושה".
לסיכום - תהיו שם, שתפו, ותנו למטופלים למצוא אתכם בקלות. הם צריכים אתכם.
שיווק קליניקה זה לא לרדוף אחרי אנשים – זה פשוט לתת להם אפשרות לדעת שאתם קיימים ושאתם יכולים לעזור. תספרו, תשתפו, תתנו ערך, ותנו להם את ההזדמנות לבחור בכם. מי שירגיש חיבור – יגיע.
מה אתם אומרים?
בהצלחה!

Comments