לשווק את הקליניקה זה יקר?!? הצחקתם אותי | ייעוץ עסקי ושיווקי למטפלים
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

לשווק את הקליניקה זה יקר?!? הצחקתם אותי | ייעוץ עסקי ושיווקי למטפלים

עודכן: 8 באוג׳ 2022

7 דרכים להגדיל את הקליניקה ללא תקציב שיווק

האם אתם מטפלים חדשים שמחפשים לבנות קליניקה כדי שתוכלו לטפל ולעזור לאנשים רבים בדיוק כמו שחלמתם? או שאולי אתם כבר מטפלים בעלי ניסיון עם קליניקה עובדת אבל עדיין היומן לא מספיק מלא? אין ספק שאתם יודעים שעל מנת להצליח אתם חייבים להשקיע בשיווק ופירסם, אחרת שום דבר לא יקרה. אבל מה לעשות אם אין כסף להשקיע. האם זה אומר שאין סיכוי למלא את הקליניקה? האם זה אומר שאין סיכוי להצליח בתור מטפלת עצמאית? אז לפני שאתם עונים לי ומתייאשים, אני רוצה להגיד לך שהגעת למקום הנכון. היום אני רוצה להתמקד ב- 7 דרכים שבהם ניתן למלא את הקליניקה גם בלי להוציא שקל. כן. כן שמעתם נכון. אני מאמינה שבמיוחד במקצועות הטיפול, השיווק הכי טוב הוא זה שמגיע בחינם. הסוג הזה של שיווק שמבוסס על בניית מערכות יחסים, יצירת אמון אמיתי, התחברות עם אחרים, לאפשר לעצמי להיות אותנטי. שיווק שמרגיש טוב – אף פעם לא זול ודוחף. אני רוצה להציג בפניך 7 דרכים לשיווק הקליניקה שלא יעלו לכם כלום. אבל רגע, בעצם… האם יש משהו שלא עולה כלום? אז בואו נחדד את זה. בכל הדרכים שאציג כאן בהמשך, אומנם לא תוציאו שקל אבל כן תצטרכו לשלם ב- זמן. הרי אין “ארוחות חינם” וגם במקרה הזה. אז אם תשקיעי זמן, תעבדי קשה ותהיי עקבית, הלקוחות יגיעו וההכנסות יגדלו, הקליניקה תצמח ואת תרגישי שאת חיה בדיוק כמו שחלמת אז בואו נתחיל! מוכנים?


1. לבקר בעסקים קטנים בסביבה הקרובה… ולהציג את עצמכם ספרו לספר, לקוסמטיקאית, למתווך, ולכל עסק הנמצא בסביבה, בשכונה, ליד בית הספר או הגנים. כנסו הציגו את עצמכם. השאירו מספר כרטיסי ביקור. לא לשכוח – לקחת מהם גם כן כרטיסי ביקור. עקרון ההדדיות עובד מצויין.


2. להעביר הרצאות תוכן מקצועית על תחום הטיפול ללא תשלום בחדר הכושר, בספריה, בבתי ספר, במתנ”ס, בבית האבות. יש כל כך הרבה הזדמנויות להעביר הרצאה מעניינת שקשורה לתחום שלכם. למשל, “איך דיקור סיני יכול לעזור לכאבי הגב” או “איך ניתן באמצעות תזונה לשפר מצב רוח?” הרצאות מהסוג הזה יבנו אתכם כמומחים ויגדירו אותכם כאוטוריטה וכמובן יחשפו אתכם לכמות גדולה של אנשים בזמן קצר. אם אתם מאלה (כמו 90% מהאוכלוסיה) שחוששים מדיבור בפני קהל, אני רוצה להרגיע אתכם כי זו מיומנות

נרכשת וככל שמתנסים יותר ככה מגלים שהד אינו נוראי כל כך. זה הופך להיות קל וטבעי יותר ויש סיכוי גדול… שפשוט תתאהבי בבמה (זה מה שקרה לי…).


3. דיוור ישיר הירשמו ללא עלות למערכת של דיוור אלקטרוני. התחילו לכתוב ניוזלטרים באופן קבוע (1-2 פעמים בחודש). זוהי דרך מצוינת להיות בקשר עם לקוחות פוטנציאליים ולתת להם תזכורת קבועה לכך שאתם קיימים. בשיווק מדברים על קונספט חשוב מאד – TOUCH POINTS – שמדבר על כך שיש צורך ב- 5-7 נקודות מגע עם לקוח פוטנציאלי לפני שהוא מחליט לרכוש. זה אומר שבעצם לקוח פוטנציאלי צריך “לפגוש” אותנו 5-7 פעמים כדי שיוכל “להתיידד” איתנו וגם “לאהוב” אותנו ולהוביל אותו בסופו של דבר גם לרכוש ממך.


4. תתחייבו למדיה חברתית ההמלצה שלי היא לבחור בתחילה פלטפורומה אחת ולהתחייב אליה. כן! מדיה חברתית זו עבודה שדורשת זמן, יצירתיות, חשיבה והתמדה. זו עבודה בלתי פוסקת. טעות נפוצה של רבים היא לפתוח חשבונות באין סוף של מדיות חברתיות ולאחר זמן קצר לנטוש את החשבון. בבקשה, אל תעשו את זה. זה נראה לא טוב ורע מאד לעסק. אני ממליצה מאד על פייסבוק שהיא בעצם המדיה החברתית הגדולה והפופולרית ביותר בעולם. מעבר לדף העסקי ולעמוד האישי, הצטרפי לקבוצות רלוונטיות והתחילי להגיב לשאלות ופוסטים של אחרים. בדרך זו, יתחילו להכיר אותכם, להתרשם מהמידע והטיפים שאתם נותנים ובמומחיות שלכם כאשר מעלים פוסטים במדיה החברתית, יש לזכור שמה שחשוב זה להתמקד במה שיכול לעניין את הלקוח הפוטנציאלי. אתם לא יוצרים פוסט לעצמכם. אתם מפרסמים בראש ובראשונה לעוקבים שלכם.



5. תעשו נטוורקינג חינמי הצטרפו בחינם לקבוצות קהילתיות בפייסבוק או לקבוצות התנדבות כמו מעגל נשים וכד’. כמו כן, תקפצו על כל הזדמנות להיפגש ולהכיר אנשים חדשים. שימו את עצמכם באופן מכוון בסיטואציות שבהם תוכלו להכיר ולשוחח עם אנשים חדשים. בוודאי תסכימו איתי שככל שתהיו יותר פעילים בקהילה, בוועד הבית ספרי, בוועד של הבניין, בצופים וכו’, כך יהיו לכם יותר הזדמנויות לפגוש ולהכיר.


אבל לצערי, הרבה מטפלים “שורפים” זמן בקבוצות ולא מנצלים את הפלטפורמות האלה כדי לדבר, לספר ולהפיץ את תחום העיסוק שלהם. הם צנועים מדי, אולי אפילו ביישנים ולכן מפספסים את האפשרויות האדירות לקידום העסקי.


6. תבקשו הפניות הדרך הטובה ביותר לקבל הפניות מלקוחות… זה פשוט לבקש! לעיתים קרובות הטיפ הזה הוא מכרה זהב למטפלים רבים. אל תחכו שהמטופלים שלכם יכתבו לכם המלצה ואל תצפי שירוצו לחבר’ה לספר על הטיפול המדהים שחוו אצלכם. רוב הסיכויים שהוא לא יעשה את זה גם אם הרעיף בפניך מחמאות על הקסם שחוללתם אצלו. מחקרים מראים שרק 29% (?!?) מלקוחות מרוצים מאד, נותנים המלצה מיוזמתם. אז אין מה לחכות שהלקוחה תספר מיוזמתה לכל העולם עד כמה עזרת לה. ולכן, את חייבת לבקש ממנה באופן ספציפי. תבחרו לגם כמה לקוחות שאתם מרגישים איתן נוח ובקשו להמליץ עליך לאנשים. תגדירו להם בדיוק איזה סוג לקוחות אתם מחפשת. בקרוב אפרסם בלוג על איך לבקש הפניות.


7. תמצאו לכם מנטור הכוח שיש לשיחה עם מישהו שהיה בדיוק בנעליים שלכם בעבר והגיע להצלחה הוא עצום. היתרון של מנטור זה שהוא יכול לקצר לכם את הדרך, למנוע ממך לעשות טעויות של מתחילים, להעניק לך כוח, תמיכה ורוח גבית. אתם תהיו מופתעים לגלות שלעיתים פגישה של שעה, יכולה לנתב את המשך הדרך ולעשות את כל ההבדל בין הצלחה לכישלון.

אז בואו נחליט שבשבוע הקרוב, אתם בוחרים להתמקד בדרך אחת בלבד מתוך כל מה שהצגתי כאן. תבחרו לכם משהו שיהיה לכם איתו נוח ותתמידו לפחות מספר שבועות עד שזה יהפוך להיות הרגל וטבע שני שלכם. תירוצים של “אין לי תקציב” או “זה יקר לי” כבר באמת שאין. בהצלחה

איריס אסיה

לפרטים נוספים על ייעוץ עסקי 1:1 למטפלים - כאן - https://www.irisasia.co.il/successmetaplim






711 צפיות0 תגובות
bottom of page