איך להגדיל את הקליניקה ולמשוך יותר מטופלים? 5 רעיונות פשוטים לשיווק הקליניקה
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

איך להגדיל את הקליניקה ולמשוך יותר מטופלים? 5 רעיונות פשוטים לשיווק הקליניקה

עודכן: 13 ביולי 2021




אולי גם אצלכם זה ככה.

שוברים את הראש איך להביא מטופלים לקליניקה? מתלבטים מה לעשות ואיפה לפרסם כדי לשווק את הקליניקה? אתם מרגישים שכל השיווק הזה גדול עליכם? גם אם רק יצאתם לדרך חדשה ופתחתם קליניקה חדשה או שאתם כבר בעניינים תקופה, הנה 5 רעיונות שכל אחד יכול לאמץ כדי להתחיל למשוך יותר לקוחות לקליניקה ובכך להגדיל את ההכנסה . לפני שאציג אותם, חשוב לי שתדעו שגם אם תבחרו ברעיון אחד ותלכו איתו עד הסוף, התוצאות יגיעו בסופו של דבר.

כמו שאני תמיד אומרת לסטודנטים שלי ולמטפלים שאני מלווה, הדבר הכי חשוב זה כל הזמן להיות בעשייה, בתנועה ובהתקדמות.

אז יאללה בואו נצא לדרך.


1. לעמוד מול קהל ולדבר

אם יש פלטפורמה יעילה למשוך מטופלים חדשים לקליניקה, זה דרך הרצאה רלוונטית לקהל היעד. שנת הקורונה הפכה את זה לפשוט בהרבה. לא צריך לשכור אולם, לא צריך להביא את הקהל מראשון לציון להרצליה וגם לא צריך לזכור הכל בעל פה. אפשר לכתוב הרצאה מעניינת, להזמין אנשים ולהתחבר לזום. זו דרך מצוינת לאפשר לקהל להכיר אותנו ולהיחשף לרמת ידע ולמקצועיות שלנו. לעיתים מאד קרובות, יפנו אלינו אנשים ששמעו אותנו בהרצאה וירצו להגיע לטיפול אישי אצלנו בקליניקה.

נניח שקהל היעד שלכם הוא נשים אחרי לידה שרוצות לרדת במשקל ואתם יוצאים עם הרצאה בנושא כגון "למה כל כך קשה לרדת במשקל אחרי היריון", אתם בוודאי תסכימו איתי שהפרסום של ההרצאה יחשוף אתכם לנשים רלוונטיות שלא הכרתם וישמחו מאד להגיע ולשמוע מה יש לכם להגיד בנושא.

עכשיו, אני יודעת שלרבים מכם להסכים להעביר הרצאה זה משהו שדורש מכם לצאת מאזור הנוחות ולהתמודד עם פחד קהל וחוסר ביטחון אבל אם תהיו אמיצים ותעשו את זה, אתם תגלו קיצור דרך מופלא להגיע להרבה אנשים רלוונטיים בדרך קצרה וגם מהנה.


2. ליצור מערכות יחסים של הפניות

אם יש דרך פשוטה להגדיל את מספר המטופלים בקליניקה זה באמצעות יצירת הפניות שמגיעות מלקוחות מרוצים, מקולגות או עסקים משלימים. הצעד הראשון הוא לחשוב מי הם העסקים שמשלימים את השירות שלי.

כמה פעמים הייתם אצל מטפל מסוים שהפנה אתכם לקולגה שלו להשלמת הטיפול, מאמן בחדר כושר שממליץ ללקוחות שלו שסובלות מעודף משקל על דיאטנית מסויימת שאיתה הוא עובד. או למשל, נטורופתית לגיל ההתבגרות שיכולה להפנות ולהמליץ על קוסמטיקאית לטיפול באקנה.

ולכן, עליכם לחשוב על עסקים משלימים לזו שלכם כדי שתוכלו להפנות ולקבל בחזרה הפניות.


3. לצאת מהבית ולהסתובב בחוץ

מטפלים שרוצים לשווק ולמשוך אליהם מטופלים במהירות צריכים להפסיק להתחבא מאחורי המסך, צריכים לעזוב את המקלדת ולהבין שבחוץ קורה הקסם (לפחות בתחילת הדרך). תתלבשו יפה, שימו קצת אודם, כרטיסי ביקור בכיס ו... צאו החוצה לעולם האמיתי. שם זורחת השמש.

מה זה אומר?

עזבו קצת את האון ליין (למרות שכבודו במקומו מונח) וצאו קצת לאוף ליין.

אני זוכרת את עצמי בתחילת הדרך מגיעה לבית הספר כדי לאסוף את הבת שלי קצת לפני הזמן כדי לקשקש עם האמהות על מה שאני עושה. הייתי גם מהקבועות בגן השעשועים בשכונה, יושבת כמעט כל אחר הצהריים על הספסל עם הבמבה והביסלי כדי להכיר עוד אמהות ושכנים. וככה גם בחדר כושר, במספרה ובקפה בשכונה. אתם לא מאמינים כמה קפה הפוך שתיתי באותה תקופה...😉


כל אחד יכול לאמץ לעצמו הרגל קבוע - לצאת החוצה, לעשות סיבוב בשכונה כדי להפיץ ולספר על עצמנו, על הטיפולים שלנו, על הקליניקה. דברו עם השכנים וגם עם הדודים. תצטרפו לקבוצת נטוורקינג ותתחילו להכיר בעלי עסקים נוספים.

יש לכם ספר? קוסמטיקאית? אז גם אותם חשוב לעדכן מה אתם עושים, למי את עוזרים ובאיזה בעיות. תיזמו שיחות, ספרו על סיפורי הצלחה שיש לכם, תבקשו הפניות, תעשו שיתופי פעולה, תזמינו לטעימות.

ואוו! יש באמת כל כך הרבה מה לעשות שם בחוץ. בעולם האמיתי.


4. לספר לכולם מה אנחנו עושים

כשאני שואלת מטפלים, "תגידו, המשפחה והחברים שלכם יודעים בדיוק מה אתם עושים בקליניקה? במי אתם מטפלים ואיזה בעיות אתם פותרים?, הרוב מחייכים במבוכה וצוחקים "בערך" או "לא ממש מבינים". אם זה ככה אצלכם, זה מאד חבל. בואו נצא מנקודת הנחה שהמשפחה והחברים שלנו מאד רוצים שנצליח וישמחו לעזור ולהמליץ עליכם א-ב-ל, הם לא יעשו את זה אם הם לא ידעו או לא יבינו מה אתם עושים.


אז מה עושים?

בארוחות החג או בביקור אצל דודה חנה מתחילים לדבר לא על החוגים של הילדים או על המצב הכלכלי במשק אלא על העיסוק והעסק שלנו. כלומר, מפתחים שיחה על מה אנחנו עושים בימים אלה. מספרים ומעדכנים בהתלהבות למי אנחנו עוזרים תוך התמקדות בבעיה שהטיפול פותר. הכי טוב לספר סיפור הצלחה מהקליניקה, איך עזרתם למטופל להיפתר מבעיות שינה או איך מטופלת אחרת מתמודדת עם הדיכאון שלה עם שינוי תזונתי. תזכרו שכולם מתים על סיפורים מהקליניקה.

ואחרי זה, מבקשים!

מבקשים מקרוב המשפחה להפנות אלינו אנשים כדי שנוכל לעזור גם להם.

תופתעו לגלות כמה מטופלים יכולים להגיע אליכם רק דרך הפניות של המשפחה.


5. להיות נוכחים במדיה החברתית אבל בלי הגזמה

הרבה מטפלים חושבים שהם צריכים להיות בכל מקום - גם בפייסבוק, גם באינסטגרם, גם בלינקדין, גם בוואטסאפ עסקי ואז מה שקורה זה שמרוב עצים לא רואים את היער. הם מאבדים את הידיים והרגליים ולא מצליחים להשתלט על הכל. תזכרו ש- more is less. ולכן, אני ממליצה שתבחרו רק פלטפורומה אחת כמו פייסבוק או אינסטגרם ותתחייבו להיות שם באופן קבוע ורציף. לא צריך יותר מזה, במיוחד לא בהתחלה.

ראשית, שימו לכם למטרה לנסות ולהגדיל את מספר החברים שלכם. חשוב שבני המשפחה, קולגות, חברי ילדות, אמהות מבית הספר ושכנים יהיו חברים שלכם בפייסבוק. תבקשו חברות מכל מי שיכול להיות רלוונטי לקידום ושיווק הקליניקה שלכם.

לאחר מכן, תהפכו את זה למנהג להעלות פוסטים ולעדכן את החברים מה אתם עושים בקליניקה, במי אתם מטפלים ואיזה בעיות אתם פותרים. תשתפו בטיפים, בסיפורי הצלחה, ביום יום שלכם, בכל מה שנראה רלוונטי ויכול לעניין את החברים. עקרון מפתח של שיווק בפייסבוק הוא להיות נוכח וזמין. אנחנו רוצחם לייצר מצב שבו זוכרים אותנו ואת מה שאנחנו עושים. זכרו, שככל שתפרסמו יותר תכנים מעניינים עבור הקהל, הוא יתחיל לזהות ובהמשך גם להזדהות עם המסרים שלכם.


אז מה עושים מעכשיו?

אחרי שהצגתי בפניכם מספר דרכים (פשוטות למדי) לשווק את הקליניקה ובכך להגיע ליותר מטופלים, אני מקווה שברור לכם כמה הזדמנויות ואפשרויות יש לכם כדי לקדם את הקליניקה.

ואולי ייתכן גם שכל זה מבלבל, מלחיץ ואפילו גורם לכם להשתתק. במקרה כזה, תבחרו את אחד מהצעדים שנראים לכם הכי קלים ופשוטים לביצוע ויישום, משהו שיהיה לכם נוח לעשות ותתמקדו רק בו למשך 6 שבועות.

תנו לזה צ'אנס.

אני מבטיחה לכם שאם תתמידו בכל אחד מהצעדים שהצגתי לכם, אתם גם תראו תוצאות. אולי לא מייד אבל לאט לאט יתחילו להגיע אליכם יותר ויותר מטופלים. הקליניקה תגדל ואתם תרגישו שהשמיים הם הגבול.


מוזמנים לדבר איתי.

לפרטים על ליווי אישי 1:1 - https://www.irisasia.co.il/successmetaplim




1,004 צפיות0 תגובות
bottom of page