איך מקימים ומשווקים קליניקה - 6 צעדים חשובים להקמת קליניקה שיווק למטפלים
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

איך מקימים ומשווקים קליניקה - 6 צעדים חשובים להקמת קליניקה שיווק למטפלים

עודכן: 11 בספט׳ 2023


כששואלים אותי מה הצעד הראשון שצריך לעשות כשרוצים לצאת לדרך ולפתוח קליניקה פרטית, אני עונה שלפני כל פעולה עוצרים. כן. עוצרים. לא פותחים שום דבר, לא מפרסמים ולא משווקים. עוצרים. אולי זה נשמע הפוך מההיגיון אבל זה בדיוק מה שצריך לעשות. העצירה היא לצורך קבלת ההחלטה החשובה ביותר – מה אני בכלל רוצה? מה מתאים לי? איך אני רואה את החיים שלי ביום יום? כמה זמן פנוי אני רוצה? האם אני רואה את עצמי מטפלת בקליניקה או שבכלל מה שמתאים לי יותר זה להסתובב ולעשות דברים בחוץ? כמה מטופלים אני רוצה? מהי הצלחה בשבילי? כמה אני רוצה להרוויח? האם אני רוצה שהקליניקה שלי תהיה עסק או שבא לי תחביב נחמד? עד כמה אני מוכנה להתמסר, להשקיע, להתחייב, לעבוד?


אני פוגשת כל כך הרבה מטפלים שסיימו ללמוד והם לא עושים את העצירה כדי להתבונן, לדמיין ולקבל החלטה של מה שמתאים להם באמת. הם יוצאים לאותה הדרך כמו כולם, כמו שאמרו להם שצריך לעשות ואז אחרי תקופה הם לא מבינים למה לא הולך להם.

יציאה לדרך חדשה, כלומר פתיחה של קליניקה, דורשת תכנון - בניית אסטרטגיה שיווקית. על כל מטפל לשבת ולחשוב מה הוא רוצה, במי הוא רוצה לטפל, מה הייחוד שלו, מי קהל היעד שלו, איזה בעיות הוא פותר והכי חשוב - מה הייחוד שלו בשוק מוצף מוצף מטפלים.

אז הנה 6 צעדים ראשונים וסופר חשובים להקמת קליניקה מצליחה.

1. מה אני רוצה? – מחליטים ומתחייבים לפני הקמת הקליניקה

דברים לא קורים מעצמם. קליניקה חדשה לא נוצרת מעצמה. אם אתם רוצים להקים קליניקה עצמאית, עליכם בראש ובראשונה להיות מסורים לעסק ולהתחייב לעשות המון דברים הרבה מעבר למה שאתם רגילים. לא לכל אחד זה מתאים. תתחילו עם השאלה החשובה ביותר – מה אני באמת רוצה? לפעמים נדמה לנו שאנחנו רוצים לטפל בקליניקה שלנו וברגע שאנחנו צוללים פנימה ומדמיינים את עצמנו ביום יום, אנחנו מגלים שאורח חיים כזה יכניס אותנו לבדידות נוראית ושזה בכלל לא מה שאנחנו רוצים.

יש מטפלים שמגלים מהר מאד שלא מתאים להם להיות בעלי עסק, לנהל, למכור ולשווק. הם רוצים פשוט לטפל ולעזור לאחרים. להם אמליץ לעבוד בקופות חולים או בקליניקה שתעסיק אותם כשכירים. זה בסדר גמור – לא כולם בנויים לנהל עסק עצמאי וההכרה הזאת בתחילת הדרך יכולה לחסוך הרבה תסכול ואכזבה מאוחר יותר.

ולמה הצעד הזה זה חשוב? הקליניקה שלכם צריכה את המחויבות שלכם לאורך זמן, הרבה מאוד זמן. לא תוכלו להשקיע ולהתמסר אם זה לא משהו שאתם משתוקקים לו – אתם צריכים את תשוקה בוערת להגשים את החלום שלכם לקליניקה מצליחה. אתם צריכים להיות מחויבים. כשאתם מחויבים למטרה מסוימת, גם אם יש פחדים והסתייגויות, יש לכם את הגישה למשאבים פנימיים בתוך עצמכם ומהסביבה שלא קיימת אם אתם בתוך תוככם לא באמת רוצים לעשות את זה. כשאתם מחוייבים לקדם את הקליניקה, אתם מוצאים את הדרכים לגרום לזה להצליח. יש לכם את האנרגיות וההתלהבות להשקיע, לעמוד באתגרים, ולהתמיד לאורך זמן.

2. בוחרים ומחליטים במי מטפלים – מי הלקוח שלי?

אני יודעת שאתם רוצים לטפל בהכל ובכולם כי זה מה שלמדתם. אבל, בשיווק מה לעשות, צריך להתמקד וכשאני אומרת להתמקד אני בעיקר מדברת על קהל מטרה. ג'י אברהם, מגדולי המשווקים אמר "כשאני מדבר לכולם, אני מדבר לאף אחד". מה הכוונה?

כשאנחנו מחליטים שהטיפולים שלנו מתאימים לכולם המסרים השיווקיים שלנו, מן הסתם, יהיו מאד גנריים ושטחיים. הטקסט יהיה מאד כללי כדי שיתפוס ויהיה רלוונטי לכולם וגם משעמם. למשל, מטפלת שמפרסמת בפייסבוק מודעה וכותבת שהיא "עוזרת לאנשים להרגיש טוב יותר ולמצוא איזון בין הגוף לנפש" (ציטוט אמיתי). היא תתקשה למשוך אליה מטופלים כי מי בכלל מבין איזה בעיה היא פותרת, אל מי היא מדברת ולמה שנרצה להגיע אליה ולא למטפל אחר? תזכרו דבר אחד חשוב, קהל היעד שלכם חושב תמיד רק על דבר אחד - "מה יוצא לי מזה?"

הקהל שלכם צריך לדעת שמבינים את הבעיה הספציפית איתו הוא מתמודד. אני לא יודעת מה אתכם אבל אני לא מכירה אף אחד שקם בבוקר ואומר לעצמו שהוא באמת חייב למצוא מטפל ולשלם לו כדי למצוא יותר איזון.

לעומת זאת, אם קהל היעד שלי ספציפי ומוגדר כמו למשל, נשים שסובלות מתופעות גיל המעבר, אני יכולה לפנות לרגשות שלהן ולהתחבר באופן ספציפי לבעיות שמטרידות אותן – הפרעות השינה, הנפיחות, גלי החום, מצבי הרוח. אם המסרים שלנו יציפו את הבעיות הייחודיות שאיתן היא מתמודדת, היא תבין שיש כאן מטפלת שמבינה בדיוק את מה שהיא חווה. היא תתחבר, תפתח בה אמון ובזמן המתאים תיצור קשר.

אז מה עושים?

קודם כל מסכימים לעבור מטיפול בכולם לגישה של "אך ורק". זה לא ויתור. זו בחירה. ורק כשאנחנו שלמים עם ההחלטה האמיצה הזאת, אז אפשר לצאת למסע לגילוי הנישה שלנו באמצעות תהליך של חיפוש ומחקר פנימי עמוק. תשאלו את עצמכם שאלות כגון, מה הסיפור שלי? מה הייחודיות שלי? מה עושה אותי שונה ממטפלים אחרים? מה אחרים אומרים עלי? במה אני טוב? באיזה בעיה ספציפית אני רוצה ויכול לעזור לאחרים? מה אני אוהב לעשות? עם איזה אנשים טוב לי ונוח לי לטפל? איפה היו ההצלחות שלי

3. "למה שיבואו דווקא אלי - יוצרים ייחוד כדי להתבלט ולהפוך את שיווק הקליניקה לטבעית

שוק המטפלים צפוף. התחרות קשה. הרבה מאד מטפלים לא מצליחים למלא את הקליניקה שלהם לא בגלל שהם מטפלים לא מוכשרים אלא בגלל שהם פשוט נראים ונשמעים כמו כולם. אין להם שום יתרון על פני מטפלים אחרים, מה שמאלץ אותם לפעול בשוק תחרותי שהדרך היחידה לנצח בו זה באמצעות הורדת מחירים. ולכן, על כל מטפל לחפש את הייחודיות ואת הבידול שלו, את התשובה "למה שיבואו דווקא אלי?",. בלי תשובה טובה, יהיה לכם מאד קשה להצליח.

אז איך תבחרו את הבידול שלכם כמטפלים? מוזמנים לקרוא בפוסטים בדיוק על הנושא הזה למה שיבואו דווקא אלי? וגם כאן - למה בידול זה כל השוני בין קליניקה מצליחה לבין קליניקה מדשדשת



4. מי החברים שלי ועם מי אני מסתובב - יוצרים סביבה תומכת

"חופשי זה, חופשי זה לגמרי לבד..." מי לא מכיר את השיר הזה של יהודה פוליקר? אצל מטפלים בעלי קליניקה פרטית השיר הזה מקבל משמעות מיוחדת. יום אחרי יום, הם נמצאים לבד בקליניקה מה שעלול להיות קשה ביותר. אין עם מי להתלבט, אין את מי לשתף ואין עם מי לפרוק קשיים ותסכולים.

ולכן, מטפלים שמרגישים בדידות יכולים ליצור לעצמם סביבה תומכת, כזאת שתספק להם כוחות לפעול, שתשמר את המוטיבציה, שתדע לתמוך ולעזור במקום שבו הם נמצאים, וכזו שתרים את מצב הרוח ברגעים הקשים האלו שמה שבא לעשות זה להרים ידיים. זה יכול להיות חבר מהלימודים, יועץ עסקי או מאמן טוב. העיקר שיהיה שם מישהו עבורכם.

מעבר לזה, אני ממליצה לכם להצטרף או ליצור קבוצה, סוג של פרלמנט, שתהווה סביבה מקצועית מקדמת – צוות מוחות של אנשים שאתם בוטחים בהם שיעזרו לכם לקדם את הקליניקה, לפתח רעיונות ומוצרים חדשים ולפתור דילמות. קבוצה כזאת יכולה להניע אתכם קדימה, לייצר לכם שיתופי פעולה ואולי לא פחות חשוב להוציא אתכם קצת מהבדידות ומהקשר של חופשי ולבד.

קיימות היום הרבה קבוצות נטוורקינג שמפוזרות בכל רחבי הארץ ומיועדות לבעלי עסקים בתחומים שונים. הקבוצות נפגשות פעם – פעמיים בחודש, נוצרות חברויות, שיתופי פעולה ואפשרויות רבות לקשרים מקדמים.


5. מתחילים לשווק את הקליניקה

הנטייה של רובנו היא להמתין עד שהכל יהיה מוכן ומושלם ורק אז לצאת לעולם. זו טעות גדולה. אם עשיתם את כל הצעדים הנ"ל וברור לכם במי אתם מטפלים, איזה בעיה אתם פותרים, יש לכם מספר מוצרים וחומרי פרסום בסיסיים אז אין שום סיבה להמתין עוד יום אחד. חשוב לדעת שעד שלא תיכנסו למגרש ותתחילו לשחק, לא תדעו מה עובד, מה לא ומה צריך לשנות. תחליטו שאתם יוצאים לדרך עם מה שיש לכם ותשאירו לעצמכם את הנכונות לשפר ולשנות תוך כדי תנועה.

יש לכם שם – תשתמשו בו בינתיים. אולי בהמשך תמצאו משהו יותר מתאים. אולי לא.

תפתחו עמוד עסקי בפייסבוק ותתחילו לרפד אותו עם תוכן שמעניין את קהל היעד.

יש לכם רשימת קשר –רשימות דוא"ל ו/או רשימות של מספר טלפון זו דרך מצויינת להתחיל לבשר לעולם בהתרגשות על פתיחת הקליניקה שלכם.

ניתן לנסח הודעה פשוטה כמו "היי, אני שמחה ונרגשת לספר לכם שהחלטתי לפתוח את הקליניקה שלי לנטורופתיה וצמחי מרפא לנשים אחרי לידה שרוצות לרדת במשקל ולחזור לעצמן. "

אל תשכחו להוסיף הנעה לפעולה בסוף ההודעה – "אם אתם מכירים נשים אחרי לידה, אשמח אם תשתפו אותן או תפנו אותם אלי".

ככל שתתחילו יותר מהר, ככל שתשימו את עצמכם מול יותר ויותר אנשים, ככה תגיעו מהר יותר לאנשים, ככה תוכלו להתחיל לטפל, להרוויח כסף שתוכלו להשקיע חזרה בבניית מוצרי פרסום כגון אתר אינטרנט.

6. אם זה לא הולך מחפשים פתרון העיקר לא מוותרים

חלק מהמטפלים שאני פוגשת, מגיעים עם האשליה שברגע שיקימו קליניקה, יפתחו דף עסקי ויתחילו לפרסם, המטופלים פשוט יזרמו אחד אחרי השני וכל מה שיהיה להם לעשות זה למלא את היומן בטיפולים. ואז כשזה לא קורה, הם מתייאשים, מוותרים וחוזרים בתסכול לחיי השגרה שהיו להם לפני כן.

חשוב לי מאד שתדעו שלא משנה כמה תשוקה יש לכם, כמה אתם מחוייבים, כמה אתם מוכנים להשקיע זמן וכסף, זה לא תמיד מצליח בפעם הראשונה.


עליכם להיות בעשייה מתמדת, בחתירה להגשים את החזון שלכם למרות האתגרים והקשיים ולצלוח כל מכשול בדרך. קבלו החלטה שלא משנה מה יקרה, אתם לא יורדים מהמגרש. תחליטו שאתם חזקים יותר מהמכשולים שלכם. תתחייבו ללמידה מתמשכת, להתפתחות אישית, לקבל עזרה וייעוץ ולהטעין את עצמכם באופן קבוע במוטיבציה גבוהה.

אל תהיו תמימים לחשוב שמה שתתחילו יצליח ואם לא, אז אין טעם להמשיך. תעשו את כל ההכנות, תבנו לכם תוכנית, תהיו מקצוענים, אל תורידו את הרגל מהגז. ואם במקרה, תיפלו כי זה לא הצליח, בבקשה תקומו, תרימו את הראש וצאו לסיבוב נוסף.

הרבה סבלנות, נחישות והתמדה זו הדרך היחידה להצלחה.

אם אתם מרגישים שהדרך לקליניקה מלאה במטופלים מורכבת עבורכם ואתם זקוקים לליווי או ייעוץ כדי לקצר לכם את הדרך ולהפוך אותה לנעימה ופשוטה - אני כאן כדי לעזור לכם. אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולקרוא על פגישות הייעוץ שאני מציעה למטפלים ומאמנים - https://www.irisasia.co.il/successmetaplim

בהצלחה


CHAMPAGNE GLASSES AT A CELEBRATION


236 צפיות0 תגובות
bottom of page