הטעות הנפוצה ביותר שמטפלים עושים בשיווק הקליניקה
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

הטעות הנפוצה ביותר שמטפלים עושים בשיווק הקליניקה

נועה (שם בדוי) יצרה איתי קשר כדי שאעזור לה לשווק את הקליניקה. היא סיימה ללמוד רפואה סינית לפני חצי שנה ומאז מנסה לשווק את העסק ולמשוך את לקוחות. יש לה קליניקה בבית למרות שהיא מעוניינת לשכור קליניקה גם בתל אביב. היא מעלה המון תוכן באינסטגרם שכולל טיפים לחיזוק מערכת החיסון, טיפול בחרדות וגם המלצות תזונה. היא משקיעה המון זמן בכתיבה של הפוסטים ונותנת שם המון מידע והמלצות אבל כל המאמצים שלה לא מתורגמים תכלס למטופלים בקליניקה. בצער רב, היא סיפרה לי שמאז הסטאג' בלימודים, היא בקושי טיפלה מה שכמובן מתסכל אותה. לאחרונה, גם התחילה לחשוב שאולי כדאי פשוט לוותר. שמחתי שהיא פנתה אלי לעזרה כי תמיד יש עוד מה לעשות וכשיש לנו שליחות ורצון עז לטפל ולעזור, אין סיבה להרים ידיים ולוותר.


כשביקשתי אותה לספר לי מה היא אומרת כששואלים אותה מה היא עושה, היא ניסתה אבל מאוד התבלבלה. כששאלתי אותה מה היא מוכרת, היא מאד התקשתה לענות לי. כששאלתי מי קהל היעד שלה התשובה היתה - "כולם", תשובה כללית ולא ממוקדת. כששאלתי אותה איזה בעיה היא פותרת, התשובה היתה פתרון לבעיה לא ברורה וגם לא משמעותית. כששאלתי אותה מה הייחוד שלה או במה היא שונה ממטפלים ברפואה סינית אחרים, היא חייכה במבוכה ולא ממש ידעה להגיד.


זו טעות של הרבה מטפלים חדשים - הם קופצים למים לא מוכנים. הם יוצאים לדרך לפני שיש להם תשובות לשאלות כל כך חשובות ומהותיות לשיווק הקליניקה כמו - "למה שיבואו דווקא אלי?", "למי אני עוזר?", "איזה בעיה אני פותר ועד כמה היא גדולה וחשובה?", "מי המתחרים שלי ואיך אני שונה מהם?"

לפני הכל, צריך למצוא תשובות לשאלות האלו. בלי תשובות טובות, אין לנו יסודות, אין אסטרטגיה ואין מיקוד. מטפלים שלא עושים את זה יורים לכל הכיוונים ללא הצלחה. בדרך כלל, הם מהר מאד נשברים ומוותרים כי הם לא רואים תוצאות. הם לא יודעים איך לשווק ואיך לפרסם כי לא ברור להם מה הם מוכרים ולמי הם פונים.

החדשות הטובות הן שכל אחד יכול לפצח את הייחוד שלו, למצוא את המיקוד, לבחור את קהל המטרה המדויק עבורו.

   

ביקשתי מנועה שנעצור הכל ונשב לתכנן. נחשוב. נבהיר. נפצח. נבנה יסודות לעסק שלה. זה יחסוך זמן, יקצר את הדרך ויהפוך אותה להרבה יותר יעילה ומוצלחת. אחרי פגישה אחת, עשינו סיבוב פרסה גדול מאד. הבנו שקהל היעד שלה בעצם נמצא במקום העבודה שלה ולא בפייסבוק או באינסטגרם, מה שהופך את כל השיווק של הקליניקה להרבה יותר פשוט ונגיש עבורה. הסכמנו שהייחוד שלה כמטפלת הוא דווקא הניסיון התעסוקתי שיש לה ושעלינו לחבר את זה כעת לרפואה הסינית. קהל היעד שלה נמצא במקום העבודה שם יש לה קשרים חמים, מוניטין של שנים ודרך פשוטה לפרסם את עצמה. פתאום הכל הפך להיות ברור. התשובות לשאלות כי חשוב היה ברור לאן מתקדמים מכאן.

כבר לא יורים לכל הכיוונים, עכשיו כבר בונים תוכנית.





37 צפיות0 תגובות
bottom of page