למה לא כדאי להסתמך רק על שיווק מפה לאוזן? כי לפעמים החגיגה נגמרת...
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

למה לא כדאי להסתמך רק על שיווק מפה לאוזן? כי לפעמים החגיגה נגמרת...

עודכן: 11 בספט׳ 2023

הקליניקה שלי עובדת מפה לאוזן" זה החלום הרטוב של כל מטפל ומאמן ובעצם של כל בעל עסק. מה יותר כיף מלהיות בים או לרבוץ מול נטפליקס ולקבל שיחות מכאלו ששמעו עלינו. מה יותר מתאים מלעשות רק את מה שאנחנו אוהבים ולקבל פניות שוטפות באפס מאמץ, אבל (וזה אבל גדול) החלום הזה גם יכול להפוך ברגע לחלום בלהות.

בררר...


אתמול בערב נפגשתי עם מטפלת שעד לפני חודש עבדה אך ורק מפה לאוזן. ככה במשך שנים רבות היא נהנתה מביקוש גדול, מהכנסה מכובדת, מלקוחות שהגיעו מהמלצות והיא הפכה למטפלת מבוקשת ומוכרת בלי שהצטרכה לפרסם, לכתוב ולשווק.


ופתאום, בחודשיים האחרונים, היא שמה לב שהיומן מתחיל להתרוקן והטלפון כבר פחות מצלצל והיא לא מבינה מה קרה. מילא זה, אבל היא גם לא יודעת מה לעשות. וגם אם היא יודעת מה צריך לעשות היא גם לא יודעת איך לעשות את זה כי היא אף פעם לא עשתה שום פעולה שיווקית. והיא מתוסכלת ומאד דואגת וחסרת אונים. ככה היא הגיעה אלי.

אני רוצה לבקש מכם לא לעשות את הטעות הזאת. גם אם הקליניקה שלכם עובדת יפה מפה לאוזן ואתם נהנים מלקוחות שמגיעים מהמלצות, תזכרו שזה יכול להסתיים ברגע אחד בלי שתבינו בכלל למה ואיך זה קרה. זו הרגשה נוראית. זו הבעיה עם שיווק מפה לאוזן - הוא הופך אותנו לפאסיביים ונותן לנו אשליה שאנחנו חיים בלה לה לנד. אל תשימו את העסק שלכם בידיים של אחרים. יש כל כך הרבה מה לעשות, כל כך הרבה ערוצי שיווק שיכולים לתת לכם שליטה בעסק.


אז מה עושים?

גם אם הקליניקה עובדת נפלא באמצעות המלצות והפניות של לקוחות וחברים, תדאגו לפתח ולטפח לכם עוד 2-3 ערוצי שיווק. ניתן להחליט להשקיע בפלטפורמה דיגיטלית כמו פייסבוק, בין אם בפרופיל האישי או בין אם בעמוד עסקי ולוודא שכל החברים שלנו יודעים מה אנחנו עושים. הנוכחות שלכם בפייסבוק לא רק תגדיל את החשיפה, היא גם תעזור לכם לבנות את עצמכם כאוטוריטה וכאנשי מקצוע. ולא פחות חשוב, תייצר לכם חשיפה בגוגל כשמישהו ירצה לקרוא עליכם. ניתן להחליט גם לבנות עמוד נחיתה או אתר (כן! אתר זה לא רק לעסקים גדולים...). בנוסף, ניתן לפתוח google my business - אפשרות חינמית לייצר לעצמנו נוכחות בגוגל בכמה צעדים פשוטים וקלים. יש עוד לא מעט ערוצי שיווק כמו הרצאות שיווק, נטוורקינג, שיתופי פעולה עם קולגות, כתיבת מאמרים ועוד. לא צריך לעשות את הכל, בטח לא מיד ולא בבת אחת.

תחליטו על משהו אחד ותשקיעו בבנייה ובלימוד שלו ורק אחרי זמן מה תחליטו להוסיף עוד ערוץ. ככה, לאט לאט תראו שלקוחות מתחילים להגיע אליכם דרך כמה ערוצים ולא רק מהמלצות פה לאוזן.

בקיצר, תהיו תמנון ואל תשימו את השיווק שלכם בסל אחד.

תמנון ורוד מצוייר בצבע ורוד

50 צפיות0 תגובות
bottom of page