מה הקשר הין מטפלים, קיפודים ושועלים? ייעוץ עסקי למטפלים
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

מה הקשר הין מטפלים, קיפודים ושועלים? ייעוץ עסקי למטפלים

עודכן: 13 ביוני 2020


. זה מה שג'ים קולינס כותב ברב מכר "גלגל התנופה מטוב למצויין" שם הוא משווה בין השועל החכם והמתוחכם לקיפוד הפשוט.

בעוד שהשועל לא ממוקד, יורה לכל הכיוונים וכל הזמן מעלה רעיונות חדשים כיצד לארוב לקיפוד, הקיפוד ממוקד ועסוק רק בדבר אחד- להתכדר לכדור קוצני. הוא גם עושה את זה במיומנות ומהירות מדהימה ובכך הוא מצליח פעם אחרי פעם לנצח את השועל הערמומי והמתוסכל.

מודל הקיפוד דוגל במיקוד

לעשות דבר אחד ולעשות אותו מצויין. לא להתפזר ולטפל בהכל ובכולם. לא לעשות גם וגם וגם, להוא ולהיא ולהם. 

לא לטפל בכולם ובהכל. לא לעשות סדנאות בישול לילדים וגם ובמקביל טיפולים פרטניים לנשים בגיל המעבר והרצאות לחולי סוכרת. 

מתוך המשל הזה, קולינס פיתח את המודל העסקי המפורסם - המודל למציאת אזור הגדולה שלנו שמורכב מנקודת מפגש בין 3 מעגלים:

המעגל הראשון - מה אנחנו אוהבים לעשות? איפה התשוקה שלנו? מה זה הדבר הזה שאנחנו מוכנים לעשות מהבוקר עד הלילה? מה גורם לנו לברק הזה בעיניים?

המעגל השני - במה אנחנו טובים? מהם הכישרונות, החוזקות והיכולות הטבעיים שלנו. כי יכול להיות שאני מאד אוהבת לשחק כדורגל אבל אני כזאת שלומיאלית שלא מצליחה לבעוט בכדור גם כשהוא לידי.

והמעגל השלישי -  איפה הכסף? מה אנשים צריכים ועל מה יסכימו לשלם. האם אוכל להרוויח כסף מהשילוב של התשוקה והכישרונות הטבעיים שלי.

ברגע שיש לנו תשובות לשלושת השאלות הללו, כל מה שנצטרך לעשות הוא למצוא את החפיפה בין שלושת המעגלים. שם באמצע נמצא אזור הגדולה שלנו. זה הבידול שלנו שמייחד אותנו מכל השאר. שם אתם הופכים להיות קיפודים. שם אתם רוצים להיות. שם טמונה ההצלחה שלכם.

באמצעות חידוד ודיוק אין ספק שגם הקליניקה שלכם יכולה לנצח את כל השועלים שם בחוץ. במקום לטפל בכולם ובהכל, לירות לכל הכיוונים ובסוף לא באמת לטפל המטרה שלכם צריכה להיות מיקוד.

אני קיפודה גאה. מה איתכם?

אם אתם מרגישים שאתם שועלים מתוסכלים שיורים לכל הכיוונים, מטפלים בהכל ובכולם אבל בעצם לא מטפלים באף אחד (כי הקליניקה ריקה), אני מזמינה אתכם לקבוע איתי פגישה עסקית אישית 1:1 כדי שנהפוך אתכם משועל מתוסכל לקיפוד גאה ומסופק.

כל הפרטים על הליווי העסקי 1:1 כאן

אפשר גם לדבר איתי 0507770310 או להשיב להודעה הזו.


ולא משנה מה תבחרו, רק בבקשה אל תוותרו! העולם צריך אתכם :)


36 צפיות0 תגובות
bottom of page