7 צעדים ראשונים וחשובים להקמת קליניקה מצליחה | שיווק למטפלים
top of page
  • תמונת הסופר/תאיריס אסיה

7 צעדים ראשונים וחשובים להקמת קליניקה מצליחה | שיווק למטפלים

עודכן: 11 בספט׳ 2023


בכל תקופת הלימודים, ידעתם שברגע שתסיימו ותקבלו את התעודה תצאו לדרך ותפתחו את הקליניקה עליה אתם חולמים כבר תקופה ארוכה. תשכרו קליניקה, תפתחו דף עסקי בפייסבוק, אולי גם תדפיסו כרטיסי ביקור ותחלקו למשפחה וחברים שיתחילו להמליץ עליכם וככה תתחילו לקבל מטופלים, למלא את הקליניקה ולהתחיל להרוויח להרוויח כסף. בקיצור, תחיו את החלום שלכם. אוף, הלוואי וזה היה כל כך פשוט.

מטפלים רבים פונים אלי אחרי שהם עשו בדיוק את כל זה אבל הקליניקה לא התמלאה, המטופלים לא הגיעו והם בנקודה של ייאוש ותסכול עם התגברות בביטחון שלהם כמטפלים. אולי גם אצלכם זה ככה. בדיוק מהסיבה הזאת כתבתי את הפוסט הזה - כדי להגיד לכם שיציאה לדרך חדשה, כלומר פתיחה של קליניקה, דורשת תכנון - בניית אסטרטגיה שיווקית. על כל מטפל לשבת ולחשוב מה הוא רוצה, במי הוא רוצה לטפל, מה הייחוד שלו, מי קהל היעד שלו, איזה בעיות הוא פותר והכי חשוב - מה הייחוד שלו בשוק מוצף מוצף מטפלים.

אז הנה 7 צעדים ראשונים וסופר חשובים להקמת קליניקה מצליחה.



1. מתחייבים ומתמסרים להצלחה של הקליניקה


דברים לא קורים מעצמם. קליניקה חדשה לא נוצרת מעצמה. אם אתם רוצים להקים קליניקה עצמאית, עליכם בראש ובראשונה להיות מסורים לעסק ולהתחייב לעשות המון דברים הרבה מעבר למה שאתם רגילים. לא לכל אחד זה מתאים. תתחילו עם השאלה החשובה ביותר – האם אתם רוצים לעבוד בקליניקה עצמאית משלכם, או שאתם רק רוצים לטפל?

יש מטפלים שמגלים מהר מאד שלא מתאים להם להיות בעלי עסק, לנהל, למכור ולשווק. הם רוצים פשוט לטפל ולעזור לאחרים. להם אמליץ לעבוד בקופות חולים או בקליניקה שתעסיק אותם כשכירים. זה בסדר גמור – לא כולם בנויים לנהל עסק עצמאי וההכרה הזאת בתחילת הדרך יכולה לחסוך הרבה תסכול ואכזבה מאוחר יותר.


ולמה הצעד הזה זה חשוב? הקליניקה שלכם צריכה כוונה ותשומת לב. לא תוכלו להעניק לה את תשומת הלב הנדרש אם אין לכם את הכוונה מלכתחילה. אתם חייבים להבהיר לעצמכם בדיוק מה ההתכווננות שלכם, אחרת יהיה לכם מאד קשה לעשות את מה שנדרש.

או במילים אחרות, אתם צריכים תשוקה בוערת להגשים את החלום שלכם לקליניקה מצליחה. אתם צריכים להיות מחויבים. כשאתם מחויבים למטרה מסוימת, גם אם יש פחדים והסתייגויות, יש לכם את הגישה למשאבים פנימיים בתוך עצמכם ומהסביבה שלא קיימת אם אתם בתוך תוככם לא באמת רוצים לעשות את זה. כשאתם מחוייבים לקדם את הקליניקה, אתם מוצאים את הדרכים לגרום לזה להצליח. יש לכם את האנרגיות וההתלהבות להשקיע, לעמוד באתגרים, ולהתמיד לאורך זמן.


2. מתמקדים בלקוח אידאלי – בוחרים ומחליטים במי מטפלים

אני יודעת שאתם רוצים לטפל בהכל ובכולם כי זה מה שלמדתם. אבל, בשיווק מה לעשות, צריך להתמקד וכשאני אומרת להתמקד אני בעיקר מדברת על קהל מטרה. ג'י אברהם, מגדולי המשווקים אמר "כשאני מדבר לכולם, אני מדבר לאף אחד". מה הכוונה?

כשאנחנו מחליטים שהטיפולים שלנו מתאימים לכולם המסרים השיווקיים שלנו, מן הסתם, יהיו מאד גנריים ושטחיים. הטקסט יהיה מאד כללי כדי שיתפוס ויהיה רלוונטי לכולם וגם משעמם. למשל, מטפלת שמפרסמת בפייסבוק מודעה וכותבת שהיא "עוזרת לאנשים להרגיש טוב יותר ולמצוא איזון בין הגוף לנפש" (ציטוט אמיתי). היא תתקשה למשוך אליה מטופלים כי מי בכלל מבין איזה בעיה היא פותרת, אל מי היא מדברת ולמה שנרצה להגיע אליה ולא למטפל אחר? תזכרו דבר אחד חשוב, קהל היעד שלכם חושב תמיד רק על דבר אחד - "מה יוצא לי מזה?"


הקהל שלכם צריך לדעת שמבינים את הבעיה הספציפית איתו הוא מתמודד. אני לא יודעת מה אתכם אבל אני לא מכירה אף אחד שקם בבוקר ואומר לעצמו שהוא באמת חייב למצוא מטפל ולשלם לו כדי למצוא יותר איזון.

לעומת זאת, אם קהל היעד שלי ספציפי ומוגדר כמו למשל, נשים שסובלות מתופעות גיל המעבר, אני יכולה לפנות לרגשות שלהן ולהתחבר באופן ספציפי לבעיות שמטרידות אותן – הפרעות השינה, הנפיחות, גלי החום, מצבי הרוח. אם המסרים שלנו יציפו את הבעיות הייחודיות שאיתן היא מתמודדת, היא תבין שיש כאן מטפלת שמבינה בדיוק את מה שהיא חווה. היא תתחבר, תפתח בה אמון ובזמן המתאים תיצור קשר.


אז מה עושים?

קודם כל מסכימים לעבור מטיפול בכולם לגישה של "אך ורק". זה לא ויתור. זו בחירה. ורק כשאנחנו שלמים עם ההחלטה האמיצה הזאת, אז אפשר לצאת למסע לגילוי הנישה שלנו באמצעות תהליך של חיפוש ומחקר פנימי עמוק. תשאלו את עצמכם שאלות כגון, מה הסיפור שלי? מה הייחודיות שלי? מה עושה אותי שונה ממטפלים אחרים? מה אחרים אומרים עלי? במה אני טוב? באיזה בעיה ספציפית אני רוצה ויכול לעזור לאחרים? מה אני אוהב לעשות? עם איזה אנשים טוב לי ונוח לי לטפל? איפה היו ההצלחות שלי


3. בידול - יוצרים ייחוד כדי להתבלט בשוק מוצף מטפלים


שוק המטפלים צפוף. התחרות קשה. הרבה מאד מטפלים לא מצליחים למלא את הקליניקה שלהם לא בגלל שהם מטפלים לא מוכשרים אלא בגלל שהם פשוט נראים ונשמעים כמו כולם. אין להם שום יתרון על פני מטפלים אחרים, מה שמאלץ אותם לפעול בשוק תחרותי שהדרך היחידה לנצח בו זה באמצעות הורדת מחירים. ולכן, על כל מטפל לחפש את הייחודיות ואת הבידול שלו, את התשובה "למה שיבואו דווקא אלי?",. בלי תשובה טובה, יהיה לכם מאד קשה להצליח.

אז איך תבחרו את הבידול שלכם כמטפלים? הנה כמה רעיונות:

בידול על פי תחום התמחות ספציפי – מטפלת לנטורופתיה יכולה, למשל, לבחור לעצמה התמקדות בבעיות פריון או בעיות עור. לאחרונה ליוויתי פסיכולוגית קלינית שהבידול שיצרנו לה זה טיפול פסיכולוגי באנשים שחוו אבדן של אדם יקר.

בידול על פי קהל מטרה ממוקד – בידול יכול להיות גם קהל מטרה מיוחד, לדוגמה: מאמנת כושר מומחית להכנה לכלות לפני חתונה, או מדריכת הורים לטיפול בגירושים ובפרק ב’.

בידול על פי שיטה ייחודית– לקוחות אוהבים לבחור מומחים שמאחוריהם עומדת שיטת עבודה מוכרת, למשל ירידה במשקל לפי סוג דם, שיטה שהפכה בארצות הברית ובכל העולם להצלחה מסחררת.

בידול על פי שעות פעילות הקליניקה – מטפלת שליוויתי שעבדה כשכירה במהלך היום ויכלה לקבל מטופלים רק בערב פתחה "קליניקה צאת הכוכבים" ופנתה לאמהות לילדים קטנים שגם להן נוח להגיע לאחר השכבת הילדים.


4. יוצרים סביבה תומכת


"חופשי זה, חופשי זה לגמרי לבד..." מי לא מכיר את השיר הזה של יהודה פוליקר? אצל מטפלים בעלי קליניקה פרטית השיר הזה מקבל משמעות מיוחדת. יום אחרי יום, הם נמצאים לבד בקליניקה מה שעלול להיות קשה ביותר. אין עם מי להתלבט, אין את מי לשתף ואין עם מי לפרוק קשיים ותסכולים.

ולכן, מטפלים שמרגישים בדידות יכולים ליצור לעצמם סביבה תומכת, כזאת שתספק להם כוחות לפעול, שתשמר את המוטיבציה, שתדע לתמוך ולעזור במקום שבו הם נמצאים, וכזו שתרים את מצב הרוח ברגעים הקשים האלו שמה שבא לעשות זה להרים ידיים. זה יכול להיות חבר מהלימודים, יועץ עסקי או מאמן טוב. העיקר שיהיה שם מישהו עבורכם.

מעבר לזה, אני ממליצה לכם להצטרף או ליצור קבוצה, סוג של פרלמנט, שתהווה סביבה מקצועית מקדמת – צוות מוחות של אנשים שאתם בוטחים בהם שיעזרו לכם לקדם את הקליניקה, לפתח רעיונות ומוצרים חדשים ולפתור דילמות. קבוצה כזאת יכולה להניע אתכם קדימה, לייצר לכם שיתופי פעולה ואולי לא פחות חשוב להוציא אתכם קצת מהבדידות ומהקשר של חופשי ולבד.

קיימות היום הרבה קבוצות נטוורקינג שמפוזרות בכל רחבי הארץ ומיועדות לבעלי עסקים בתחומים שונים. הקבוצות נפגשות פעם – פעמיים בחודש, נוצרות חברויות, שיתופי פעולה ואפשרויות רבות לקשרים מקדמים.


5. משקיעים באיך שנראים

אריסטו אמר לפני שנים "היופי הוא מכתב ההמלצה הטוב ביותר". היום יותר מתמיד המשפט הזה נכון. הנראות העסקית שלכם כבעלי קליניקה תשפיע רבות על ההתעניינות בכם כמטפלים ובתנועה בקליניקה.

איך אתם נראים? מה מוצא מישהו שמחפש אתכם בגוגל? האם הדפסתם את כרטיסי הביקור שלכם במדפסת הביתית? האם הפלאייר שלכם בעובי של נייר טואלט? האם יש לכם אתר? ואם כן, האם הוא נראה מקצועי או שהבת של השכן עיצבה לכם אותו?


אולי זה נראה לכם חסר חשיבות, אבל את האמת זה ממש לא חשוב מה אתם חושבים כי אתם לא הלקוח. הלקוחות יבחרו לעבוד עם מי שנותן להם את החוויה הטובה ביותר והחוויה מתחילה ברושם הראשוני של העסק.


כשאתם נותנים ללקוח פוטנציאלי חומר פרסומי שנראה איכותי, עוצב בקפידה, נכתב ברהיטות ונראה מכובד, אתם מיד נתפסים בעיניו מקצועיים, רציניים. ככה זה עובד.

בנוסף, איך הקליניקה שלכם נראית?

האם היא בבית בחדר של אחד הילדים או בסלון והטיפולים מתקיימים כשיש ריח של אוכל ורעש של ילדים? אם זה המצב חשוב שתדעו שזה לא מכבד את העסק שלכם ולא את הלקוחות שלכם. צאו החוצה ותשכרו קליניקה מכובדת, שקטה ונעימה.

איכות העסק שלכם צריך להשתקף בכל דבר שחשוף ללקוח. הקמת קליניקה, כמו כל עסק אחר מצריכה השקעה כספית. אל תתקמצנו!

זכרו: מי שנראה מיליון דולר עושה מיליון דולר!


6. מפסיקים לחכות ויוצאים לדרך – מתחילים לשווק ולמכור


הנטייה של רובנו היא להמתין עד שהכל יהיה מוכן ומושלם ורק אז לצאת לעולם. זו טעות גדולה. אם עשיתם את כל הצעדים הנ"ל וברור לכם במי אתם מטפלים, איזה בעיה אתם פותרים, יש לכם מספר מוצרים וחומרי פרסום בסיסיים אז אין שום סיבה להמתין עוד יום אחד. חשוב לדעת שעד שלא תיכנסו למגרש ותתחילו לשחק, לא תדעו מה עובד, מה לא ומה צריך לשנות. תחליטו שאתם יוצאים לדרך עם מה שיש לכם ותשאירו לעצמכם את הנכונות לשפר ולשנות תוך כדי תנועה.


יש לכם שם – תשתמשו בו בינתיים. אולי בהמשך תמצאו משהו יותר מתאים. אולי לא.

תפתחו עמוד עסקי בפייסבוק ותתחילו לרפד אותו עם תוכן שמעניין את קהל היעד.

יש לכם רשימת קשר –רשימות דוא"ל ו/או רשימות של מספר טלפון זו דרך מצויינת להתחיל לבשר לעולם בהתרגשות על פתיחת הקליניקה שלכם.

ניתן לנסח הודעה פשוטה כמו "היי, אני שמחה ונרגשת לספר לכם שהחלטתי לפתוח את הקליניקה שלי לנטורופתיה וצמחי מרפא לנשים אחרי לידה שרוצות לרדת במשקל ולחזור לעצמן. "

אל תשכחו להוסיף הנעה לפעולה בסוף ההודעה – "אם אתם מכירים נשים אחרי לידה, אשמח אם תשתפו אותן או תפנו אותם אלי".

ככל שתתחילו יותר מהר, ככל שתשימו את עצמכם מול יותר ויותר אנשים, ככה תגיעו מהר יותר לאנשים, ככה תוכלו להתחיל לטפל, להרוויח כסף שתוכלו להשקיע חזרה בבניית מוצרי פרסום כגון אתר אינטרנט.


7. אם זה לא הולך מחפשים פתרון העיקר לא מוותרים

חלק מהמטפלים שאני פוגשת, מגיעים עם האשליה שברגע שיקימו קליניקה, יפתחו דף עסקי ויתחילו לפרסם, המטופלים פשוט יזרמו אחד אחרי השני וכל מה שיהיה להם לעשות זה למלא את היומן בטיפולים. ואז כשזה לא קורה, הם מתייאשים, מוותרים וחוזרים בתסכול לחיי השגרה שהיו להם לפני כן.

חשוב לי מאד שתדעו שלא משנה כמה תשוקה יש לכם, כמה אתם מחוייבים, כמה אתם מוכנים להשקיע זמן וכסף, זה לא תמיד מצליח בפעם הראשונה.


תהיו בעשייה מתמדת

עליכם להיות בעשייה מתמדת, בחתירה להגשים את החזון שלכם למרות האתגרים והקשיים ולצלוח כל מכשול בדרך. קבלו החלטה שלא משנה מה יקרה, אתם לא יורדים מהמגרש. תחליטו שאתם חזקים יותר מהמכשולים שלכם. תתחייבו ללמידה מתמשכת, להתפתחות אישית, לקבל עזרה וייעוץ ולהטעין את עצמכם באופן קבוע במוטיבציה גבוהה.

אל תהיו תמימים לחשוב שמה שתתחילו יצליח ואם לא, אז אין טעם להמשיך. תעשו את כל ההכנות, תבנו לכם תוכנית, תהיו מקצוענים, אל תורידו את הרגל מהגז. ואם במקרה, תיפלו כי זה לא הצליח, בבקשה תקומו, תרימו את הראש וצאו לסיבוב נוסף.

הרבה סבלנות, נחישות והתמדה זו הדרך היחידה להצלחה.


אם אתם מרגישים שהדרך לקליניקה מלאה במטופלים מורכבת עבורכם ואתם זקוקים לליווי או ייעוץ כדי לקצר לכם את הדרך ולהפוך אותה לנעימה ופשוטה - אני כאן כדי לעזור לכם. אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולקרוא על פגישות הייעוץ שאני מציעה למטפלים ומאמנים - https://www.irisasia.co.il/successmetaplim

בהצלחה


רקע ורוד עם רגליים של ליצן כלפי מעלה


2,633 צפיותתגובה 1
bottom of page