top of page
לוגו איריס אסיה

שיווק למטפלים מתחילים: 5 סיבות למה נוכחות דיגיטלית הכרחית למילוי הקליניקה

  • תמונת הסופר/ת: איריס אסיה
    איריס אסיה
  • 15 בנוב׳
  • זמן קריאה 3 דקות

מטפלים ומאמנים רבים בתחילת הדרך חולמים על קליניקה מלאה בזכות שיחות כמו "שמעתי עליך מחברה" או "המליצו לי עליך בקבוצת הורים". זהו חלום מתוק ואותנטי ואני מאחלת לכם שתזכו לחוות אותו כמה שיותר!

אבל בואו נשים את הדברים על השולחן. אם בעבר המלצה חמה הספיקה, היום, שיווק מפה לאוזן הוא כלי נהדר, אבל הוא כבר לא יכול לעבוד לבד. הוא זקוק לגיבוי חזק כדי להפוך קליניקה שקטה לקליניקה משגשגת ויציבה.

כדי להבטיח זרם קבוע של פניות ולהתחיל למלא את הקליניקה, אתם חייבים להוסיף כלי שיווקי אחד עוצמתי ואני מתכוונת ל- נוכחות דיגיטלית.


הבסיס קליניקה מלאה : מהי נוכחות דיגיטלית ואיך היא מביאה מטופלים?


נוכחות דיגיטלית היא הדרך שבה קהל היעד שלכם יכול להכיר, לחבב ולסמוך עליכם ברשת עוד לפני שהם הרימו טלפון. היא שילוב של מספר נכסים שמציגים אתכם כמומחים:

  • אתר אינטרנט: הבית המקצועי שלכם, שמציג את השירותים, שיטות הטיפול והסיפור האישי שלכם.

  • פרופילים ברשתות חברתיות (כמו אינסטגרם, פייסבוק). ערוץ לשיתוף ידע (טיפים, סיפורי הצלחה) שיוצר קשר רגשי ואמון.

  • נוכחות בגוגל: לוודא שכשמחפשים את שמכם או שירותיכם, אתם נמצאים בראש הרשימה.


תוכן כמו הפוסט הזה, מאמרים מקצועיים או סרטונים קצרים מאפשר לכם להציג את הידע והערכים שלכם, ובכך לבנות אמון איתן שיגרום למטופל הפוטנציאלי לבחור בכם.




כדי להתחיל להביא מטופלים באופן יזום ולא פסיבי, עליכם להבין שהמשחק השתנה. 5 סיבות למה נוכחות דיגיטלית היא הכלי העיקרי בשיווק למטפלים מתחילים


1. הלקוח הפוטנציאלי כבר בודק אותך בגוגל גם עם המלצה

גם אם חברה טובה ממליצה עליכם, המטופלת הפוטנציאלית תרוץ ישר לגוגל כדי לחפש את שמכם. מה יקרה כשתמצא... כלום?

אם אין לכם אתר, עמוד פייסבוק מקצועי או פרופיל אינסטגרם, זה עלול לשדר חוסר רצינות או מקצועיות. אנשים היום רוצים לראות ראיות, לקרוא חוות דעת ולהתרשם בעצמם. המלצה מפה לאוזן היא רק יריית הפתיחה; הנוכחות הדיגיטלית היא מה שמכריע את הכף.

לדוגמא,  כשהייתי צריכה כירורג שיניים לבת שלי, אפילו שהחברה הכי טובה המליצה עליו בחום הדבר הראשון שעשיתי היה לחפש אותו בגוגל. רציתי לראות את האתר, לקרוא עליו ולהבין מי עומד מאחורי ההמלצה. כוחו של הדיגיטל חזק יותר מכל אמון אישי.


2. להתחרות על כל מטופל- למה נוכחות ברשת היא כרטיס הכניסה שלך?


היום, צרכנים משווים בין 3-5 אנשי מקצוע לפני שהם מחליטים. אם פעם הייתם יכולים להסתמך על חוסר אלטרנטיבות, היום מטפלים אחרים נמצאים שם – בעמוד הראשון של גוגל, בפרופיל מעוצב באינסטגרם.

אם אין לכם נוכחות ברשת, אתם לא חלק מהתחרות.

הפסיקו לרגע וחשבו: מה קורה אם מישהו מחפש את השם שלכם? או מחפש "טיפול זוגי [שם העיר שלכם]"? אם אתם לא מופיעים, אתם מפסידים לקוחות. זה הזמן לוודא שאתם רשומים כראוי ב-Google My Business (גוגל לעסק שלי) ובכל פלטפורמה רלוונטית לנישה שלכם.


3. להישאר בתודעה - איך "להזכיר" ללקוחות קיימים לדבר עליך?


רבים חושבים ששיווק מפה לאוזן הוא פסיבי – אבל הוא לא! גם הלקוחות הכי מרוצים שלכם צריכים להיזכר בכם באופן קבוע כדי להמליץ עליכם.

בעידן של הצפת מידע וגירויים בלתי פוסקים, קל מאוד לשכוח את המטפלת המעולה שעזרה לי לפני שנה.

נוכחות דיגיטלית (פוסט שבועי, ניוזלטר, סטוריז) היא הדרך שלכם להישאר בתודעה. כשרואים אתכם בפיד מדי פעם, גם אם זה רק עם טיפ קצר או תמונה מהקליניקה – זה יוצר נוכחות מתמשכת. המלצות לא מגיעות משום מקום – הן מגיעות כי אתם זכרתם להזכיר ללקוחות לשעבר שאתם עדיין פה, מקצועיים ורלוונטיים.


  1. מפריצה מקומית להתרחבות: לפרוץ את מעגל המכרים (איך להביא מטופלים חדשים)


שיווק מפה לאוזן מוגבל מטבעו למעגל הקרוב: חברים, משפחה, קולגות. נוכחות דיגיטלית שוברת את המעגל הזה ומאפשרת לכם להגיע לאנשים חדשים שלא הייתם מגיעים אליהם לעולם.

בין אם זה פוסט אורגני שהפך ויראלי או קידום ממומן שמגיע לקהל יעד מדויק, האינטרנט מאפשר לכם להרחיב את הקליניקה מעבר לגבולות העיר שלכם ואפילו לאנשים במקומות רחוקים יותר שמחפשים שירות אונליין. זה המפתח להגדלת המעגל שלכם ולהגדלת ההכנסה.


5. לשלוט בגורלך: למה להסתמך על מזל במקום על אסטרטגיה ברורה?


הסכנה הגדולה ביותר בשיווק למטפלים מתחילים** היא להישען רק על מזל**. מה יקרה כשתהיה תקופה שקטה? אם הלקוחות יפסיקו לדבר עליכם? אם יש לכם נוכחות דיגיטלית, אתם אלו שלוקחים שליטה על השיווק.

אתם יכולים ליצור תוכנית תוכן חודשית, לעקוב אחר הביצועים ולשפר – כך תייצרו יציבות ומקור פניות שאינו תלוי במצב הרוח של הלקוחות לשעבר.


לסיכום, מה עושים עכשיו כדי למלא את הקליניקה?


שיווק מפה לאוזן הוא כלי חשוב אבל הוא רק אחד מהגלגלים. כשיש לכם נוכחות דיגיטלית חזקה, אתם לא רק תומכים בשיטה הזו, אלא מכפילים את כוחה ויוצרים ביטחון כלכלי בקליניקה שלכם.

במקום להישען על החלום שהמטופלים ימצאו אתכם מעצמם, קחו את הצעד הראשון עוד היום וצרו להם מקום למצוא אתכם בקלות:

  1. הקימו או שדרגו את הפרופילים הדיגיטליים: ודאו שיש לכם אתר רספונסיבי, פרופיל עסקי מלא בפייסבוק/אינסטגרם ודף Google My Business מעודכן.

  2. דייקו את המסר: מי אתם, למי אתם עוזרים, ומהו הערך הייחודי שלכם? השתמשו במסר זה בכל הפלטפורמות.

  3. התחילו לייצר תוכן עקבי: פוסט שבועי אחד ברשתות החברתיות או בבלוג הוא התחלה מצוינת.

בהצלחה בבניית הקליניקה המלאה שאתם חולמים עליה!

ree

 
 
 

תגובות


בואו נדבר כבר...

פרטיך התקבלו בהצלחה

  • White Facebook Icon

איריס אסיה | ייעוץ עסקי למטפלים | 0507770310 | iris@irisasia.co.il

© 2019 by IRIS ASIA

bottom of page